View Single Post
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Noen her som bor, eller er i dette strøket ofte? hvordan "føles" egentlig Arendal i sammenligning med den større Kristiansand? er man som en bygdetulling sammenligna med de som bor i Kristiansand? Og hvordan tror dere det er å bo i de mindre kystbyene? f.eks. Lillesand? Det er jo sikkert ingenting som skjer der, men fint, og en kort busstur til kr. sand. slik at hvis en har månedskort så er det vel det samme uansett, med mindre en vil ha uteliv, det får en vel ikke på et sted som Lillesand, og skal en drikke seg dritings i kr.sand må en vel ta taxi eller vente til 06.00 om morgenen på buss, det er ikke så attraktivt. Sånn sett, med tanke på å drikke seg dritings, sjekke damer og slippe å sove, spy og ha sex i ei grøft, er vel Arendal bedre en f.eks. Lillesand eller Mandal. Men damene som bor i Arendal, det er vel ikke bare en gjeng med halvfeite pensjonister? jeg liker forsåvidt eldre damer, hvis de er tynne og velstelte, men jeg kan ikke se for meg at jeg skal gå rundt å sjekke opp halvfeite pensjonister med leddgigt osv. de er vel neppe veldig interessert å røyke på seg noia på ei skikkelig bønne heller. Jeg ser bare ikke for meg at sørlandskvinnene, i hvert fall ikke de godt voksne, har slike eksentriske hobbyer.
Vis hele sitatet...
Det er ofte billigere å bare sove på et av billighotellene enn å ta taxi til Arendal om natten.

Men ja, folk fra Arendal er litt bygdetullinger for oss som bor i Kristiansand.
Jeg bor selv i sistnevnte men har også bodd i Arendal, og Arendal var ikke veldig imponerende som by. Bebyggelsen er ganske spredt og bysentrum er lite.

Når det kommer til knark så er det mye av det i begge byene men Arendal har rykte på seg som en amfetamin og pille-by (ofte i kombinasjon med bol).

Lillesand og Mandal er helt greie steder men små.