View Single Post
Såvidt jeg husker så var det også slik at de pengen kurt nilsen fikk, de gikk jo ikke "rett i foret" for nilsens del. Det koster jo litt å reise på turne, det er bookinger, lydtekniker, lysmestere, leie av utstyr, crew osv. Det ble vel ganske mange enkeltmannsforetak som fikk sin del av potten som ble betalt til Nilsen.

Også for kulturstøtten så var vel ikke tallene tatt ut av lufta. De måtte nok ha med en oppstilling på kostnader i søknaden, og sikkert vise til hva de har solgt av billetter på tilsvarende tilstelninger tidligere. Men også blant artister og de som supplerer artistene så ble det nok endel som fikk en kraftig smell på inntekt pga corona. De som var nye i gamet som ikke hadde fult regnskapsår feks. Eller som av div årsaker gikk i rødt året før.

@stepry Debatten kan vi gjerne ta, jeg får lese meg opp nå og lytte til podcasten før jeg lirer av meg mer i tråden så jeg får heller komme tilbake i morgen.

@extrawelt ja viktig at folk bruker stemmeretten sin, og det er vel greit med et bytte nå vel? Jeg kjenner jeg er lei av den gamle visa til høyregjengen. Bare de rike får nok skattelette så blir alt så meget bedre. Den sittende regjering har jo i stor grad fremstått som Robin Hood i revers. De har tatt fra de som lite har og dekket bordet til de fete med ennå mere mat selv om tjukkasgjengen var velforsynt allerede. Økte skattene til de som hadde lavest inntekt, reduserte bostøtten, sendte svært mange ut i fattigdommen når AAP plutselig ble kuttet, uten at de hadde en plan med alle de som ble rammet. Men de som alt hadde fulle lommer, de fikk jommen meg mer på kistebunnen.