View Single Post
Sitat av Dialogisk Vis innlegg
Ta det fra en erfaren hjemmelader; det er fullt mulig.
Og i et forsøk på å bevare nattesøvnen til Myoxocephalus:
Dette krever utstyr for mange tusen, masse kunnskap og engasjement, samt minst ett gyldig våpenkort.
Neppe noe en hobbykriminell kid med våpenfetish er kapabel til å gjennomføre.
Vis hele sitatet...
Jeg lader sjøl, altså. Rett nok låner jeg utstyret til min gamle far når jeg gjør det, men jeg vet utmerket godt hvordan prosessen foregår - og det er ikke spesielt vanskelig. Mulig du er mer optimistisk enn det jeg er, men jeg er oppriktig av den oppfatning at de som jobber med våpenlovgivning i Norge jevnt over ikke har filla peiling på hva de snakker om og helst skulle sett at alle skytevåpen forsvant. Før jaktgarderoben ble innført hendte det at byråkratenee fikk det for seg at boltrifle var boltrifle, og avviste en søknad om ei børse i .375 H&H fordi eieren var registrert med et lignende våpen fra før - da en gammel langkrag. Eller hva med 22. juli-kommitéen, som mente politikerne burde forby alle halvautomatiske våpen, og så avslørte at de *ikke visste* at det omfattet så og si alle pistoler. Udugeligheten og kunnskapsløsheten på det området er sjokkerende. Jeg var litt humoristisk i sted, men det er et element av alvor i det. Jeg har null problemer med å tro at politidirektoratet kan finne på å innføre begrensninger som egentlig ikke virker og vil medføre ekstraarbeid for alle, dersom de får en fiks idé om å tette et irrelevant hull.
Sist endret av Myoxocephalus; 17. januar 2020 kl. 15:59.