View Single Post
Sitat av Spears2 Vis innlegg
Om jeg setter ei skål med eddik i dørken på bilen og lar det stå i et par timer, tror du det vil gjøre susen? Skal det blandes ut med vann? Takk for tips!! Har allerede vaska den to ganger, en gang i går og en gang i dag med vann og vaskemiddel, kjenner jeg orker ikke vaske den enda en gang til med eddik..


Har ikke en slik tilgjengelig dessverre og lukta må ut i dag....


Han skal kjøpe den og er anti røyker
Vis hele sitatet...
Aha, da skjønner jeg. Det gir mening 😅

I utgangspunktet trekker den røyken og lukta seg godt inni alt av stoff og tekstiler (seter, tak/gulvtrekk etc). Rutene vaskes med vann med salmiakk. Seter og tekstiler bør renses for best resultat. Det er veldig avhengig av hvordan du har røyka i bilen, om det er med alle rutene lukket, eller om det er utelukkende i fart med vindu åpent og siggen tett oppi vinduet mellom trekkene.

Du kommer nok langt med en rens av seter og dørtrekk + overflatevask på harde flater. Pass på hvilke midler du eventuelt bruker på de forskjellige interiørdelene så det ikke blir stygt eller i verste fall ødelagt.

Wunderbaum var nevnt tidligere, og det funker til en viss grad (om man fikser den lukta da). Friskduft kommer uansett etter vask. Det finnes ulike produkter for seterens/vask med og uten lukt.

Eller så tar du bare en sigg før dere setter dere i bilen så han tror det lukter av deg 😅