View Single Post
datadyrkegeeknarkis
Trådstarter
84
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Høh?
Sats livsopphold for enslig i 2021: 6450,- i mnd, ikke inkludert evt. husleie og strøm. Kun livsopphold.

AAP sats er 66% av inntekten før du ble syk, men ellers minst 2 ganger folketrygdens grunnbeløp (over 25 år gammel, ellers litt mindre)

Folketrygdens grunnbeløp i 2021 er 106.399,-

Så om du er over 25 år gammel, ta 106.399 og gang med to: 212.798,-

Det er det du får i året. Del med tolv … 17.733,- i måneden før skatt …

Så, det er ikke stor forskjell fra sosialstøtte og AAP? Du er nok feilinformert på det groveste, kompis

Om AAP er veien å gå for å få trygd? Ikke et krav, men hvis du har AAP i det øyeblikket du søker uføretrygd, trenger du bare ha 40% nedsatt inntektsevne, ellers må du ha minst 50% nedsatt inntektsevne for å søke. Det er bare 10% forskjell, men kanskje det er utslagsgivende når du søker, hvis du har 40% da?

Lykke til!
Vis hele sitatet...
hva faen i helvette... er det SÅ STOR forskjell? da skal det skrive aap søknad med en gang. Jeg får utbetalt av NAV: 3250kr og fra Husbanken får jeg: 3050 tror jeg...

så jeg sitter med ca 6200 kr til livsopphold pr måned.. (bor i akershus (viken))

Siden nav vil ha meg bort fra sosialstønad, så burde det vel være ganske enkelt å få igjennom en aap søknad? bare skrive man går hos DPS ellerno vel og er i behandling)
Sist endret av snowden; 19. oktober 2021 kl. 07:24.