View Single Post
Hei!

Var idag på vei fra Hof til Tønsberg for å se på kjøkken. Hadde timeavtale Kl. 14:30. Kjørte Kl. 14:00. Passerte Best (bensinstasjonen i Hof) Kl. 14:05 og kjørte i retning Sundbyfoss, via Hofsletten.

På Hofsletten, i 80-sonen, lå vi bak en hjemmesykepleiebil. Den holdt 60 i 80-sonen over lenger tid, så jeg valgte å foreta en forbikjøring. I det jeg kommer på siden av bilen aksellerer den... fra 60 til 80 til 100 til 120. I motgående felt kommer det en bil. Er fullt klar over at jeg burde ha sakket av og lagt meg bak bilen for å best unngå en farlig situasjon... men jeg ble forvirret, forbannet og koblet ut en stund.

Jeg ligger side ved side med hjemmesykepleiebilen i 120. Heldigvis svinger bil i motgående felt inn på en annen veg.
Hadde ikke bilen i motgående felt kjørt av vegen kunne dette ha endt stygt. Jeg kunne selv ha handlet bedre, så klart.

Jeg og min bedre halvdel (som sitter foran med meg) kikker bort på bilen idet jeg endelig akselerer forbi, og der sitter hjemmesykepleierne å viser fingeren og hånler av oss... sammen med hva jeg mener å ha sett var en pleiepasient (da hun var ikledd blå uniform og ham helt vanlige klær). Begge ler og morer seg. Aner ikke hvem de er.

Ett lite stykke ned i vegen bestemmer vi oss for å stoppe i en busslomme og gå ut av bilen å konfrontere dem. Idet vi ser bilen komme og de ser oss, så svinger de brått av vegen opp i ett eller annet boligfelt. De rett og slett gjemmer seg for oss. Vi følger etter dem, men bestemmer oss for å gi opp, da dette kunne ha blitt farlig.

Ca. Kl. 16:00 var vi tilbake i Hof. På dette tidspunktet var vi ikke sikre på hvor bilen kom fra, men gjettet angivelig nok at det var Veset i Hof (der hjemmesykepleien kjører ut medisiner til eldre og syke som bor hjemme). Riktig nok stemte dette og der stod bilen. Merket meg skiltnummeret på bilen og type bil da vi først møtte på dem. Vi banket på og forlanget å prate med vedkommende. Hun var ferdig på jobb. Vi beskrev hvordan hun så ut og når på dagen det var, samt reg. nr samt at det var en kommunebil. Ut i fra vår beskrivelse stemte det overens med hjemmesykepleieren og vi fikk fornavnet hennes.

I morgen har vi ett møte med vedkommende.



Mitt spørsmål til dere er: har dere noen råd om hvordan vi skal gå frem med dette på en smart og effektiv måte? Hva kan vi si, bruke mot? Vi har dessverre ikke noe «egentlig» bevis, utenom at vi kan bekrefte hvordan hun og ham så ut, bil, skiltnummer og klokkeslett.

Syntes det er skremmende at det finnes sånne i hjemmesykepleien, eller noe som helst sted. Er forbannet, og ønsker å se litt rettferdighet.



Beklager at server så jækla langt,
men setter veldig pris på svar!

Takk så mye!