View Single Post
Jeg har en nettside, den er ikke særlig seriøs, men brukes til min egen utvikling innen programmering, API etc. Jeg tenkte å inkludere en «login» funksjon til meg selv, kanskje lage det slik at jeg kan oppdatere fra en egen side; dette finnes fra før, noe jeg er aldeles klar over – men jeg vil heller lage og lære. Min server kjører Ubuntu 20.04, kjører Apache2 og har allerede et API kjørende, skrevet i Python. Dette har jeg skrevet om tidligere, men for å gjøre det kort et det et API hvor bilder legges opp via FLASK, prosesseres med ML og et svar blir sendt tilbake.

Til saken
Innlogget «trenger» ikke være veldig sikkert, men jeg tenkte like gjerne å gjøre det sikkert. Da forstår jeg at FLASK REST jwt kan være en løsning? Og det kan da brukes routing. Databasen jeg, for øyeblikket bruker, er MariaDB – er dette passende til slike oppgaver? Og om la oss si sqlalcmy passer bedre til passord og brukernavn, men MariaDB passer bedre – er det da noe særlig å bruke to databaser i et API? Føler at det fort blir rotete.