View Single Post
Først av alt takk for raske svar. Og til "Kloakk" - tusen takk, det er en fucka situasjon og alt i meg vil egentlig legge meg ned på gulvet å hyle. Men det er ikke et spesielt realistisk eller håpefullt om det kunne gjøre saken bedre.

Hvor langt er jeg kommet? Jeg har frø på plass til 5 planter og tror ikke jeg trenger mer. Jeg har erfaring fra urtedyrking, og sees normalt på som fyren som er god på kjøkkenet og alltid har fersk basilikum og oregano på plass. Så litt grønne fingre har jeg og er temmelig sikker på at dette får jeg til. Men så er det andre forhold. Jeg kan ikke ha lukt, og har bestillt Karbonfilter. Må finne noen skikkelige vifter på Biltema eller Jula samt rør til disse.

Har et eget rom med på 3,6 x 2,2 mtr. (ca 8 m2) 16 amp sikring og har bestillt LED lys. 2 stk av denne typen

https://www.ebay.com/itm/2x-1000W-LE...QAAOSwHoNfUQBC

Ytterligere 2 av denne typen: https://www.ebay.com/itm/3000W-LED-G...cAAOSwrJpffsuI

Visste ikke hvilken type som var best - og hvor stort areal de dekke / hvor mange planter.

Har lest meg opp litt og tenker å ominnrede rommet til dyrke / tørkerom. Rommet er ganske skjult så det er det ingen som "detter" over. Men jeg er redd for lukt.... både fra utlufting og event hva som siver ut døren når den åpnes.

Jeg vet ennå lite om hva areal en regner pr. plante. Oregano er jo ikke sammenlignbart...... Så jeg er altså skikkelig noob og personlig foretrekker jeg rødvin. (Beklager om noen tar seg nær av det). Bør jeg plante på tidsintervaller slik at det er tilgang på ting hele tiden? Hvor mange planter kan jeg ha i rommet og om noen skulle finne ut av det - vil ikke straffen bli høyere dersom det er X antall i stedenfor et mindre og mer moderat antall? Her er det masse jeg lurer på......

Så fyr løs, så tar jeg meg et glass Pinot Noir mens jeg leser videre på flere gode svar. Sorry om jeg er i overkant paranoid, men det er rett og slett nok med konas situasjon slik det er. Jeg bare orker ikke tanken på mer. Det er også litt å ta inn over seg at jeg faktisk er i mot det jeg skal til med og at å skrive dette er veldig langt utenfor min komfortsone. Men jeg har lært meg en ting - jeg gjør det jeg må når situasjonen krever det.