View Single Post
Jeg holder dette innlegget kort. Er ganske sliten etter jobb i dag.

Tror ikke naboen er hjemme i dag fordi det var mørkt der når jeg gikk forbi og ellers vært stille.

Når jeg kom opp til min leilighet henger det en slik Fretex-lapp teipet på døra mi der det står "Den som leter skal finne." Vet ikke hvordan jeg skal tolke den meldingen. Det eneste jeg vet, er at en person har vært utenfor min dør i dag og klistret denne lappen på. Om det er rampunger eller naboen vet jeg ikke, men jeg har som dere skjønner en mistenkt bak" ugjerningen".

Det har ikke vært noen lyder der i dag. Om det er fordi jeg rusfri eller om naboen ikke er hjemme kan jeg ikke si med sikkerhet.

Sitat av Marriese Vis innlegg
Synes du er veldig flink som tar det på alvor, TS Nå blir det jo litt spennende å se da, til tross for at det situasjonsbilde du beskriver virker veldig rart, så gjenstår det jo å se om det er i hodet ditt eller om du faktisk har fått en jævlig rar nabo. Tviler litt på sistnevnte. Men masse lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for det. Vurderer å kutte ut røyking helt egentlig og har vært inne på tanken lenge for jeg opprettet denne tråden.

Sitat av Jens1 Vis innlegg
Tror du missforstår litt ja. Tror h*n siktet til at hvorfor h*n kun opplever slike ting hjemme, og ikke når h*n er andre steder?

Røyker vel sikkert bare hjemme tenker jeg

Kanskje det ble en kinkig situasjon i det du åpnet døren fordi den personen var allerede på vei ned trappen fordi det tok en stund før du åpnet døren? Kanskje naboen ble litt skremt når du fulgte etter h*n ned trappen? Nå hadde nå jeg åpnet døren hvis det ringte på, men kanskje ikke h*n turte det da. Hvis en ser det fra en annen side så burde en få selv bestemme hvem en skal åpne døren for eller ikke?

Du lurer på om h*n er en stalker, selv om det er du som har søkt opp navnet til den personen, fulgt etter h*n ned trappen og fulgt med om gardinene er trekt for?

Sier ikke at noe av dette er tilfelle, men det kan da være en måte å se det på.

Å vurdere (da tydeligvis en god del av tiden har vært i hasjrus) ny innflyttet nabo etter 2 uker og mye pga av at det bare er ukjent blir litt for tynt i min bok.
Vis hele sitatet...
Du har rett i det første du skriver at dette hender kun når jeg er hjemme. Røyker ikke kun hjemme heller.

Jeg brukte maks 10 sekunder fra det ringte på og til jeg åpnet døra. Når jeg åpnet, hørte jeg klokkeklart vedkommende haste seg ned trappa, inn til sin leilighet og at døra gikk i lås. Og jeg fulgte da for pokker ikke naboen ned trappa slik du sier. Jeg sto og undret hvem som løp ned trappa og hørte jo hvor h*n var når han låste døra. Har heller ikke fulgt med om gardinene er trekt for, men det er vanskelig å ikke få med seg det når det er like ved trappa som jeg går forbi hver dag?
Skjønner?

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Deu skrev dette:

Så du, at det var denne naboen, eller er det noe du antar? Er noen rampeunger en annen mulighet?

Hvis det er denne personen, kanskje han har alvorlige problemer? Hvis du møter fyren et sted, hva med et "hei" og et lite smil?



Takk for rosen, og bra du slutter å røyke! Men hvorfor ikke slutte over en lengre periode? Et år kanskje?
Vis hele sitatet...
Nei jeg så ikke denne personen. Som jeg skrev til Jens like over så hørte jeg at h*n løp inn til sin leilighet og hørte en klar klikkelyd når døra gikk i lås. Bestemte meg derfor for å gå ned og spørre hva denne personen lurte på.

Ville selvfølgelig holdt en hyggelig tone om h*n åpnet opp.
Sist endret av Noisediary; 9. januar 2019 kl. 19:26.