View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Siden du er tilhenger av generalisering kan vi jo kalle en spade for en spade.
Vis hele sitatet...
Er mer tilhenger av nyansering.

Det er grovt regnet tre grupper:
  • De som begår overgrep mot andre sine barn - disse er ofte serieovergripere, og fokuset for behandling må være på dem, fordi de har høyest gjenforbryterfare. De bør puttes i avdeling M for Bergen fengsel
  • De som begår overgrep mot egne barn / søsken / venniner av barn - disse har lavere risiko fordi overgrepene var mer situasjonsbetingede, ikke like mye sånn "predator"
  • De som laster ned - dette er en gigantisk stor gruppe, og det blir feil å kalle dem alle pedofile

Men nå havner vi litt ut på sidespor her. I alle tilfeller, disse tre gruppene blir allerede behandlet ulikt, fordi å generalisere har liten hensikt - eksempelvis er det i det minste bare tull å tilby terapi til mennesker som IKKE har mentale problemer som gjør at de begår overgrep.

Sitat av Ambryo Vis innlegg
TS, uansett hva som skjer ville jeg prøvd å skjule denne historien så godt det kan gjøres, kom opp med en troverdig historie. Det er ikke vanskelig. Det du må huske er at du trenger ikke huske sannhet, men du må huske en løgn.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulig for meg, fordi å lyve går imot alt hva jeg tror på. Derfor, selv om jeg skulle forsøkt, så hadde jeg vært så dårlig på å lyve at jeg hadde glatt blitt gjennomskuet. Husk, svært mange innsatte er ekstremt gode på å gjennomskue løgn.

Dessuten, som har blitt nevnt, de ansatte lekker informasjon om slikt.

Å lyve ser jeg derfor ikke på som gjennomførbart. Eller taktisk å forsøke seg på.
Sist endret av Fjotolf Hansen; 23. august 2017 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.