View Single Post
Jeg sendte han en liten mail selv. Var ikke helt fornøyd, men det får nå være.

Jeg har nå lest "Fakta om Cannabis", som du så fint kalte teksten, en god smørje av propaganda, feilinformasjon og noen faktasetninger her å der. Jeg kan se det fra ditt perspektiv, du jobber innenfor rusproblematikk, og du får ikke direkte positive erfaringer av disse såkalte steinerne. Men det gir deg ikke retten til å skrive en høyst subjektiv selverklært faktaartikkel.

Utsagn som "Indisk hamp", tilsatte stoffer, forsterket intelligens osv blir helt feil å skrive om i en artikkel som skal være faktabasert. Cannabis Sativa vokser over hele kloden. Plantematerialet blir ikke tilsatt kjemiske stoffer, og det er ikke det som gir planten betegnelsen cannabis. Det er en fellesbetegnelse for selve planten, for hasj som kommer fra trikomene til planten, og marihuana som er det man røyker av planten. Diverse stoffer kan bli tilsatt etter cannabisen er smuglet over grensa, for å øke vekt. Kriminelle vil ha profitt.

Selve rusen er høyst individuell, og man kan ikke bastant påstå hvilken oppfatning man får over autoritet, seg selv og intelligensen sin. Ja, du får en annen tankegang, men det betyr ikke at man blir en invalid bruker som kun bryr seg om rus. At en bruker av cannabis kan bli innesluttet, er sant. Ikke for at individet trur han er overlegen alle, men av ytre faktorer. Ulovlighet, stigmatisering og en følelse av missforståelse fra venner og bekjente kan være noen faktorer. Det at du skriver at cannabis endrer sinnstilstanden og personligheten til noen i større grad en alkohol kan jeg ikke begripe. Daglig blir fulle folk tatt inn til arresten for dårlig oppførsel, slåsskamper og diverse annet som skjer under alkoholrusen. Ta en titt på tv-serien politiet.

Til slutt vil jeg si at det er jobben din, og propagandaen som har blitt spredd som har ført til et "større selvbedrag". Jeg ser jo fra andre e-poster du har svart på at du er ganske så trangsynt på emnet, du har allerede bestemt deg, og ikke faen om noen hasjhuer skal få deg til å endre mening. De er manipulerende, og ser ikke hele bildet. Am I right? Grunnen til at flere har lest både e-poster du har fått, og svarene dine er at de er ute på nettet, ikke at en vennegjeng eller et individ prøver å lure deg.
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med tilbakemeldinger, til referanse for neste gang jeg bestemmer meg for å sende en klagemail.