Tråd: Somadril
View Single Post
Somadril var et B-preparat første gangen jeg prøvde det, etter en stund ble det A-preparat, før det ble fjernet fra markedet. Vil tro det ansees som narkotika nå. Innførsel får du uansett problemer med da det ikke er et preparat som er i handelen lengre, altså man får det ikke på resept. Det blir omtrent som med melatonin, som ikke er godkjent for markedsføring i Norge, og som man må ha registreringsfritak for å få. Om man eventuellt kunne fått Somadril på registreringsfritak vet jeg ikke, men jeg vil tro man ikke kan få det.

Siden det ikke finnes noen alternative medisiner som fungerer like bra som Somadril, så syns jeg det er meget rart at man har valgt å fjerne preparatet totalt - da det tross alt er et meget effektivt middel. Om man ser på hva som skjedde med Rohypnol, så kom det jo en annen versjon i stedet (Flunipam) samtidig som det ble flyttet opp til A-preparat. Noe jeg trodde kom til å skje også med Somadril (karisoprodol), men det gjorde det altså ikke.

Det er fult mulig å bestille Somadril eller Soma fra utlandet, det finnes sikkert mange flere varemerkenavn også, men blir pakken stoppet har du jo et problem.