View Single Post
Fuckdet
Trådstarter
145
Sitat av Yutao Vis innlegg
Har selv bpd og kan ikke huske sist jeg følte meg glad. Å ta medisiner for å dempe følelser enda mer er utelukket for min
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor lenge siden du fikk «utfordringen»? I mitt tilfelle er ikke dette en flukt eller eller for å slippe å kjenne på følelser. Per dags dato er dette kun en samtale, det er ikke bestemt noe enda.

Sitat av wildthing Vis innlegg
Jeg gikk på cipralex først. Men der fikk jeg økt matlyst, depresjonen og angsten ble verre. Hadde behov for å sove store deler av dagen, og den tok fra meg den lille energien jeg hadde.
Kun negativt for min del der.

Prøvde en annen som jeg ikke kommer på navnet på i farta, men ble så tung av den også.
(Og jeg vet at det blir verre før det blir bedre med medisiner men det ga seg ikke.)

Så prøvde jeg wellbutrin, som virker på dopamin og noradrenalin nivået.
Det hadde effekt kun etter etpar dager. Jeg kom meg opp av senga, fikk økt energi, ikke like stort behov for søvn, mange sliter faktisk med å sove når de går på wellbutrin.
Nedsatt matlyst så ble lett å gå ned i vekt.
Ikke søtsug. Får orgasmer, bra sexlyst, økt energi, litt tremor enest (skjelvinger)
Har fortsatt angst, men får til å være mer sosial på disse da jeg har den energien :-)

Bare veldig fornøyd!!

Og jeg FØLER på følelser som jeg ikke gjorde på de andre. Der ble jeg bare flat.
Her kan jeg grine, kose meg, le og være GLAD.
Jeg ble satt på de fordi jeg har tilbakevendende depresjon og PTSD
Vis hele sitatet...
Veldig interessant å lese din opplevelse på medikamentene. Og det varmer meg at du har funnet noe som fungerer for deg. Det du forteller om følelser som er tilstede som man kan ta og føle på er så sentralt for en opptimal hverdag. Det er akkurat det jeg er ute etter selv, om det blir avklart å starte på et slikt medikament.
Sist endret av makkamysen; 6. mars 2021 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.