View Single Post
Sitat av Busemannen Vis innlegg
Jeg røyker hasj og tar amf. hver dag, men frykten for å bli tatt og evt. følgene av det, gjør meg jo ganske småparanoid... Jeg er avhengig av førerkort pga jobb, og hvis politiet involveres, går vel alt i dass. Så det blir vel neppe store forandringene for meg som ikke er registrert som tung misbruker? Hvis jeg skulle bli sjekket, og det minste spor av noe rusmiddel, så er det vel full husransakelse, og da blir det vel bare være og værre etter det? Regner med hvis politiet har noe på deg, blir det full sjekk ved minste kontroll, og da regner jeg med tap av førerrett til bil blir neste?... Og veldig mye pes for å få førerkort tilbake, med urinprøver i årevis = Neppe realistisk å klare , for meg med daglig røyking og mere til... Jeg kunne hatt lyst til å slutte, men har prøvd å jobbe mens det hadde skjedd, og kommer ikke til å klare å gjennomføre det uten at det hadde blitt veldig anderledes på jobb... Klarer kun å holde meg våken i et par timer i gangen, og initiativ og innsats er fraværende. Jeg var helt rusfri i et år, men det gikk mange måneder før jeg i det hele tatt klarte å holde meg våken i mere enn max 4-6 timer uten å være til fare ved kjøring og slikt... Og fikk meg et jobbprosjekt der jeg skulle flislegge 2 bad, der jeg selv styrte timene. Det ble max 2 timer jobbing i gangen, og det hele tok ganske lang tid... Så for en som meg vil vel neppe rusreform ha noen ting å si?
Vis hele sitatet...
Altså blir du tatt for ruspåvirket kjøring, så ryker lappen, ingenting kommer til å være endret der (med god grunn). Fordi du blir tatt for kjøring under påvirkning av ulovlige rusmidler, så er det en stor sjanse for en husransakelse, ja, selv etter rusreformen. Hvis mengdene de finner overstiger grensen for personlig bruk, så blir det bot og rulleblad. Hvis ikke så blir dopet konfiskert og du kommer til å bli henvist til en nemnd som skal vurdere om du har et rusproblem, men ingen rulleblad eller bot (annet enn for ruspåvirket kjøring?).

Har du prøvd å trappe ned amfetaminbruken over en lengre tid, for så å slutte? Da kan det hende at du slipper å føle deg så slapp som du gjorde sist. Da lar du hjernen venne seg til lavere nivåer av dopamin gradvis.

Er du så redd for å miste lappen, så bør du kutte ut cannabis spesielt, for det er bare spørsmål om tid før du blir fanget opp. Ved daglig røyking sitter virkestoffene i blodet i opptil flere døgn, så du er i konstant risiko for å slå ut positiv på spyttprøve med den beryktede Dräger 5000.