View Single Post
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg stusser litt på at kameraet får en 192.168-adresse hvis du har koblet det til PC-en din direkte. Nå er jeg ingen ekspert på denne typen kamera, men siden de er fra Kina, så tipper jeg at de har absolutt minimalt av egenskaper. Når du kobler dem "direkte", mener du da at du kobler dem til en router som igjen er koblet til PC-en, eller stikker du faktisk én ende av ledningen i kameraet og den andre i PC-en din?

Avhengig av hva svaret er, kunne du forsøkt å ha en router i mellom kameraet og PC-en og deretter vise hva som skjer i software, nettleser og ping-vindu? Det er også nyttig å se nøyaktig hvilken feilmelding det er du får i nettleseren. (Ingen nettlesere vil gi feilmeldingen "finner ikke noe kamera på oppgitte IP". Nettleseren kan ikke vite at det er et kamera. Hvis du faktisk ser denne meldingen så betyr det at du har kontakt med noe.)

Kjapp kommentar til siste innlegg: Stusser også litt på at det er to forskjellige subnet på ping-bildet og software-bildet. Ett av dem har .1 mens det andre har .0. Er det noen forskjell på hvordan ting er koblet sammen da disse bildene ble tatt?
Sist endret av Moff; 25. desember 2020 kl. 20:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.