View Single Post
Upendo!
Trådstarter
121
Sitat av Yochi Vis innlegg
Det må gå an å ha en diskusjon der folk behandles med respekt uten at en må pakke inn ting ved å komplimentere profilbildet til folk. Og så klart bør ikke alle ting/forslag en ikke liker kalles idiotiske, men det kommer faktisk idiotiske forslag innimellom.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg fikk meg en solid latter nå. Så klart ville det vært merkelig hvis en komplimentere profilbildet til den som slengte dritt hver gang, men knert1 formulerte seg på en svært god måte:

Sitat av knert1 Vis innlegg
Det må være lov å diskutere empati uten å bli stempla som noe snøflak... Og jeg tror ikke K-Uche mener at vi skal pynte på noe som helst, eller finne på komplimenter vi ikke mener. Men heller bruke hjernen på en annen måte når vi leser og skriver her inne. Det er bra noen tar det opp.
Vis hele sitatet...
Det er mindsetet jeg sikter til. Kritikk kan være så mangt, men akkurat det å rakke ned på noen mener jeg må behandles med positivet eller i det minste nøytralitet. Kaller du meg idiot, for så at jeg kaller deg taper er vi som jeg skrev tidligere i tråden enda lenger unna common ground. Målet må vel være å få den som kommer med 'jabs' til å forstå at det ikke var noe hyggelig, gjerne på en oppløftende måte for å skape motivasjon til forståelse.

Hva gjelder idiotiske forslag har jeg svart vidarlo på det, men kort oppsummert avler negativitet ofte enda mer negativitet.

Sitat av Yochi Vis innlegg
Hvordan skal det gå om all kritikk må pakkes inn med komplimenter?
Vis hele sitatet...
Uten at jeg sier det med sikkerhet vil jeg anta at verden blir et mer harmonisk sted, men kritikk er som nevnt så mangt.

En konstruktiv, positiv og rund attityd mener jeg man kommer langt med.