View Single Post
Sitat av K-Uche Vis innlegg

Som jeg skrev tidligere i tråden avler negativitet enda mer negativitet. Det er bare å ta en rask titt på verdensbildet, rasisme som *pi er inne på, misogynisme et.al. Folkens, jeg er ikke født rasist, men når jeg er oppdratt med at de bruker skjellsord mot brune ("n-ord") i Hollywood, musikkindustrien, media, forum på Internett, gjennom kompisgjeng (selv om det bare er på "tull") osv. går disse ordene inn på meg og jeg bruker de ofte, nesten automatisk inne i meg når jeg ser en brun mann/kvinne. Jeg er heller ikke født kvinnehater, men når kompiser sier "sjekk assen til den bitchen der" tenker en del inne i meg automatisk negativt om den kvinnen fordi bitch er et negativt ladet ord. Dette er negativitet som forpester sinnet mitt.
Vis hele sitatet...
Da ser du kanskje også at det kan være et nødvendig virkemiddel å bruke sterke ord for å slå ned på disse holdningene. Hvis ord som neger og bitch påvirker hvordan du ser på folk, holder det kanskje ikke å si at slike holdninger kanskje muligens kan ga noen mindre heldige aspekter ved seg, men fin avatar du har. Kanskje det er på sin plass å bruke ord som idiotisk, hjernedødt og forkastelig av og til.
Sist endret av *pi; 9. november 2020 kl. 19:23.