View Single Post
Sitat av Antiex Vis innlegg
Da syns jeg helt ærlig at dere som sitter på "Den høye hest" kan finne et annet diskusjonsforum. Dere er for moraliserende. Det hjelper TS veldig lite.
Vis hele sitatet...
Vi har altså her en 17-åring som har begynt å havne på skråplanet.

Mener du på ramme alvor at kommentarer som «dritbra jobba, det var helt riktig å gjøre innbrudd, banke opp og rane en vilt fremmed mann, han fortjente det» kommer til å hjelpe TS mer enn kommentarer som «Dette er ikke riktig ting å gjøre, uansett hva vedkommende hadde gjort tidligere. Ta gode valg nå, og styr livet ditt inn på riktig bane. Send meg en PM hvis du vil snakke»...?

Helt ærlig...?

Jeg tror nemlig det kommer til å hjelpe TS mye mer om han ser at ikke engang vi utskudd på Freak støtter det han har gjort, og om han innser at disse «moralprekenene» er oppriktig velmente råd som, hvis han tar dem til seg, kan føre til at han får et mye finere liv, enn om han hører på dere (/deg?) som heier på vold og ran, og forherliger en kriminell løpebane. Forhåpentligvis tenker TS seg om, og innser at det ikke er noe fremtid i sikte med oppførsel og handlinger som det han dessverre har vært dum nok til å gjøre én gang nå. Men han har enda valget, og alle muligheter åpne for resten av livet!
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.