Tråd: Blitzhuset
View Single Post
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Jeg tror du trenger litt shampo til den dusjen din. Kan du slå opp ettpartistat, proletariatets og kommunisme på en generell basis? Det begynner å bli kjedelig å argumentere med hvitvaskere.
Vis hele sitatet...
Istedenfor å kalle meg ting, kan du jo begynne å argumentere. Igjen, kommunismen er et samfunn visualisert av først og fremst Marx, som kjennetegnes ved at det er stats- og klasseløst. Veien dit er best kjent etter Lenins modell, som la mye av den revolusjonære strategien, riktignok først og fremst tilpasset de ikke-industrialiserte forholdene i Russland (hvordan ville det tatt seg ut idag, i Norge?), men det er det bildet vi har i hodet når kommunismen tas opp. Du kjenner jo til proletariatets diktatur, ettpartistaten osv., men jeg kan i tillegg opplyse deg om at dette er (eventuelle) midler til å nå kommunismen, ikke kommunisme i seg selv. Statssosialisme kan det kalles.


Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
For et solid argument, som vanlig. Jeg kan ikke gjøre annet en å føye deg inn i rekken blant brukere som ikke klarer å argumentere for sin overbevisning uansett hvor gal den måtte være.
Vis hele sitatet...
Den var tydeligvis for solid til at du klarte å argumentere mot den -- litt drittslenging er det eneste jeg kan se du klarer å presse ut.