Tråd: Blitzhuset
View Single Post
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Selve huset(om det fortsatt eksisterer) er et fint konsept. Jeg har bare veldig lite positivt å si om blizere.
Som noen her sier virker det som de bare vil kverulere for å kverulere. De har mange "meninger" som de ikke egentlig kan begrunne. De kommer med påstander i tide og utide og lever av frykt og propaganda.

Når jeg selv var i en opprørsk fase i livet mitt hendte det at jeg var innom Blitz-huset et par ganger når jeg tilfeldigvis var i Oslo. Ble kjent med en del som hengte der, har dog ikke kontakt med noen av de i dag.

Jeg fikk inntrykk av at de er en gjeng som ikke vil være en del av det norske samfunnet, de har/vil være sitt eget lille samfunn, de er "anarkister" og whatsonot. De klager på at Staten ikke vil bidra med støtte(penger), men innser ikke hvor dobbeltmoralske de er når de tross alt ikke vil ha noe med Staten å gjøre.

Dersom du ikke er som de, kler deg på en spesiell måte(punkish, hippie), er vegetarianer og hører på rævva musikk så blir du ikke akseptert. De har strenge regler for hva du kan være og hva du ikke kan være. Som i min definisjon er det stikk motsatte av hva hele punk kulturen begynte som. Posere som skal fucke mest mulig til uten en eneste gjennomtenkt handling.

"Let's just sit in a circle and think about peace and do nothing that matters"