View Single Post
Sitat av uppercasecaps Vis innlegg
Du har helt rett, og det er helt ubevisst. Sier vel noe om fortrengt behov for å skryte? Når sant skal siest så er jeg jævlig stolt. Ikke over at at jeg har bedre arbeidsrutiner og mer disiplin enn andre, men at jeg tørr å "gi opp et perfekt liv". Takk for at du sier i fra!

Jeg jobber ikke med det jeg er utdannet som i dag - i beste fall noe slektet.

Posten ja? Jeg skal undersøke det - takk!
Vis hele sitatet...
Sa opp jobb med tilsvarende lønn for å ta en mastergrad til jeg også. Har bare positive ting å si om det, så godt valg. Det er en veldig annerledes erfaring å studere andre gang. Man lærer litt saktere, men er mye mer disiplinert og har veldig, veldig mye mer kunnskap generelt og dermed flere knagger å henge ting på.

Hvis jeg var deg så ville jeg dog vurdert sterkt å gjøre det samme som meg, kutte ned antall år du bruker graden du vil skaffe deg (jeg har brukt 2.5 år på en mastergrad i statistikk, hadde kun 45 studiepoeng matematikk når jeg begynte) . Man trenger faktisk ikke følge studieløpene dem setter opp, men kun møte kravene for å få tildelt en grad for å få den. Det er godt mulig du kan bruke noen av fagene du har fra før av i en ny grad også.

Studielån og raskere progresjon enn vanlig kan dermed være et bedre alternativ enn vanlig progresjon+jobb. Er du motivert og talentfull er det ikke umulig at du først blir forbauset over hvor vanskelig det er å begynne å studere igjen, men også hvor fort du drar fra de andre igjen.
Sist endret av DumDiDum; 23. april 2014 kl. 00:59.