View Single Post
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Jeg har ikke påstatt at aliens er en rimelig nullhypotese for fenomenene. Jeg har påstått at det har blitt implisert at Kaizen ikke kan noe som helst. Du hår påstått det motsatte. Fram til nå.

Jeg er helt enig i at den vitenskapelige metode er ett godt verktøy for å orientere seg i verden, men det går an å få fram uten å beskyldte noen for å ikke ha ett ønske om å forholde seg til virkeligheten. Om man først skal gjøre det får man i det minste stå for det og ikke late som man har sagt noe annet når det blir tolket negativt.
Vis hele sitatet...
Jeg ser hans påstand om at Kaizen kaster all rasjonalitet, fornuft og vitenskap på sjøen.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Dersom du er ute etter kunnskap, så slutt å kaste all rasjonalitet, fornuft og vitenskap på sjøen. Gjør du det, så kommer du bare til å lalle deg selv inn i vas og tankespinn og aldri forstå noe som helst om noe.
Vis hele sitatet...
Kan noen vise meg påstander om at "Kaizen ikke kan noe som helst" det er jo to litt forskjellige ting, og jeg kan ikke huske å lest noen skrive noe om at "Kaizen ikke kan noe som helst", dessuten hadde vel dette vært en såpass generell og uspesifisert fornærmelse at jeg fortsatt ikke hadde sett det som noe annet enn komisk å bruke "du kan ikke noe som helst!" som et slags motargument, eller en fornærmelse på et forum.

Sitat av Kaizen Vis innlegg
Ja , jeg ser at oppfattet som jeg tror på Aliens når jeg skriver:

Synes det er ganske overbevisende når teknologien han (Bob Lazar) beskrev for 30 år siden ser helt lik ut som de ufo videoene som pentagon har releasa.

Dette er den første posten i tråden her, og ja , jeg hadde akurat sett Gimball når jeg opprettet tråden og synes fortsatt at det litt merkelig at det han beskrev for 30 år siden er det man ser i denne videoen. Også dro jeg litt ekstra på for å få litt fart i tråden her.
Vis hele sitatet...
Det kan man si med sikkerhet i hvert fall.

Sitat av Kaizen
Tror jeg på historien til Bob ? Nei , gjør vel ikke det. Han har ganske mange ting som taler hans historie , men er det sannsynlig. Neppe.
Vis hele sitatet...
Det er neppe sansynlig, men samtidig syntes du det er

Sitat av Kaizen
ganske overbevisende
Vis hele sitatet...
Sitat av Kaizen
Tror jeg på Davi Travor ? Det var faktisk 4 øyenvitner, og lite som tilsier at historien han forteller ikke skulle være sann. Ja , jeg tror på alt som blir sagt. Ser dette som mer logisk en at han er utsending fra Pentagon for å villede, eller at han gjør dette for å tjene penger.
Vis hele sitatet...
Så mtp alle som beviselig har tjent seg søkkrike på å lage bøker og dokumentarer om aliens så tenker du likevel at det er mer sannsynlig at det faktisk er aliens? Kan jeg få være med på den tankerekken? 4 personer har aldri løyet? Det er mere logisk at han så aliens enn at en, eller fire personer ville tjene penger i et land med store økonomiske forskjeller.

Sitat av Kaizen
Er dette alien tech ? Neppe. Men hva ellers er det ? Paralex , lite trulig siden flyene var på flere sider. Naturlig fenomen ala det i hessdalen ? Neppe , ikke slik det beveger seg.
Vis hele sitatet...
Er dette en slags EKSPERT-uttalelse?
Hvorfor i alle dager forventer du at alle naturlige fenomen beveger seg som i Hessdalen? Det høres jo helt bak mål ut å avfeie det så enkelt. Hva om det f.eks er forskjeller på omgivelser eller klima som påvirker det "naturlige fenomenet"? Er det UMULIG?

Sitat av Kaizen
Men å avfeie dette som det er noe som man er tullete,eller blir tullete, om man gidder å bruke tid på synes jeg blir helt feil.
Hvorfor er det sånn at det må kritiseres fordi jeg hinter til at alien finnes? (Holdning)
Vis hele sitatet...
Det spørs jo helt hvordan du bruker denne tiden, man kan jo faktisk bli tullete av å avfeie fakta og surre seg inn i et nett av antagelser for så å "hinte" på forum, basert på anekdoter og annet piss, og deretter forsøke å forsvare det hele ved å si at "det er lite sannsynlig, men det er den mest sannsynlige forklaringen pr nå, så jeg kjøper den.", Ja jeg veit du ikke har sagt dette ordrett, men det blir fort slik jeg tolker alle dine resonnement hvor du forsøker å forklare hva du tenker er mest sannsynlig og hvorfor.

Sitat av Kaizen
Jeg har ikke behov for å rette opp noe inntrykk. Mulig det er du som burde gjøre det. (Hinter til tråder som ble slettet her i natt)
Vis hele sitatet...
Har du ikke fått med deg at freak modereres før nå? Har du også fått med deg hvorfor dette gjøres? For å forhindre at blandt annet konspirasjonsteoretikere sprer feilinformasjon

Sitat av Kaizen
Spele indignert.
Det er ikke noe jeg spiller. Jeg blir faktisk oppgitt over holdningen deres.
Vis hele sitatet...
Vice versa.

Sitat av Kaizen
Tror jeg dette på videoene er aliens ?
Det blir liksom ikke et ja nei spørsmål for meg. Jeg vet desverre ikke mer en at jeg kan si 20% til aliens og 80% til andre forklaringer.
Akurat nå har jeg ingen andre forklaringer jeg heller mot, derfor er aliens såpass høyt.

Det kan jo eventuelt endre seg om det kommer noe mer spennede info fremover. Som også var min tanke bak denne tråden.
Vis hele sitatet...
Bekrefter at du heller mot aliens i mangel på andre forklaringer. Forventer du at andre skal debunke teoriene du allerede heller mot i mangel på andre forklaringer? Det blir som å forsøke å hjelpe en som ikke vil bli hjulpet, for det er jo ikke sånn lysene i Hessdalen beveger seg, og det er usannsynlig at 4-5 personer ljuger og vil tjene penger, i hvert fall mindre sannsynlig enn at det er aliens. Tror du at lysfenomen som ligner de i Hessdalen ikke kan oppstå andre steder og se annerledes ut PGA påvirkning fra klima og omgivelser?

Problemet er at INGEN kan fighte en slik... La oss bruke ordet holdning siden du var litt opptatt av det.
Sitat av Kaizen Vis innlegg
I motsetning til deg med holdning at man er dum om man i det heletatt gidder å bruke tid på dette, så viser vel denne tråden at jeg forsøker å skaffe meg kunnskap.

Tror flere lesere denne tråden lurer på hvorfor du ikke forsøker å skaffe deg kunnskap i stedet for å komme med flåsete ala vissene påtteplanter.
Vis hele sitatet...
Likevel er det flåsete potteplante utsagnet mye mere vanntett enn din logikk. Som tydeligvis er å tro på alt, frem til noen avkrefter det, men det hjelper jo ikke det heller, fordi lysa i Hessdalen ikke beveger seg sånn og hvor usannsynlig det er at folk vil tjene penger.