View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Interessant å høre andres erfaringer, skulle gjerne likt å vite mer, romtemperatur, mengde luft du skifter i timen og temperaturen på dette. I vårt tilfelle var det reservoar på 80 liter og skiftet luften ut hvertf 5. minutt, luft inn var romtemperert (ca 21 grader) og i området over plantene og mellom lyset var det 25 grader, opp mot 27 noen ganger. Under plantene derimot var det kaldt, så en varmematte holdt reservoaret på 20 grader.



Nesten uansett burde den holdes et stykke unna helt i starten, med mindre det er noen sånne stiklingslysrør på 12W stykket. er du opp i 100W LED eller CFL bør du ha den i hvertfall en og en halv meter unna helt i starten.
Vis hele sitatet...
Vifta jeg bruker som drar ut av teltet på 1.5x1.5x2.35 flytter ca 400m3/t. Vifta som pumper utelufta i teltet er bare halve av det. Temp i leilighet ellers er ca 20-22 grader. Teltet mellom plante og lys ca 25-29. 29 uten utelufta.
Jeg har nå 2 bøtter på ca 40l totalt. Men på forige grow var det totalt ca 100l. Samme problem. Problemet med varmt vann kommer bort ettervært som planten skyggelegger tanken merker jeg.