View Single Post
Hei. De siste 2 ukene så har jeg blitt plaget av en gjeng drittunger på moped i stort sett hver dag. De er cirka i alderen 15-17 år, vanskelig å si. En er ihvertfall over 18 da han kjører bil. Antallet varierer, av og til er de bare 2 stykker, men oftest 3-4. Noen ganger så mange som 8.

På ettermiddager og kveldstid holder de til på et verksted i nærheten av der jeg bor, og jeg må gå forbi der for å komme meg til steder. Hver gang jeg går forbi roper og skriker de til meg, av og til lager de bikkjelyder som "Arf!!", "Øff!!", av og til roper de "Hoy!!", "Øyy!!!", "Bø!!" og lignende. Kjempehøyt og mange ganger.
Noen ganger kjører de forbi meg på mopedene sine og tuter. Aner ikke hvorfor de gjør dette, jeg vet ikke hvem de er og har aldri hatt noe med dem å gjøre.
Dette er jævlig irriterende.
Har flere ganger gått bort til verkstedet demmes og kjeftet de opp, samt slått og banket i døra. En gang slo jeg så hardt at det ble sprekk i den låste døra...Har bedt de om å komme ut, men det tør de ikke. Har sagt til dem at de er noen jævla drittunger, at de oppfører seg som 10-åringer, bedt de dra til helvete, holde kjeft osv.
Har til og med prøvd å ignorere dem. Men ingenting hjelper.

Noen tips om hva jeg kan gjøre?

I morgen vurderer jeg å anmelde dem til politiet.
Sist endret av Lommeløkt; 18. mai 2020 kl. 00:32.