View Single Post
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av KalleKlovn89 Vis innlegg
Skal fikse leiekontrakt med han når jeg tar over huset / gjelda.
Ellers er det heldigvis lite å oppdatere her om de siste dagene, han har holdt seg unna penger nå - men han har vært innom og snoket en del mer.
På den ene videoen driver han tilogmed og prater med seg selv. O.o
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke din far ønsker å stjele, men har satt seg i en posisjon der det virker som eneste løsning, han har sikkert ikke voldsomt god sannvittighet...

Leieforhold i nær familie kan nok bli særdeles kjipt om leietakeren bestemmer seg for å ikke bruker penger på husleie. Hva gjør du da som huseier? Siden det er din far vil du virkelig gå til det skritt å oversende en utkastelsessak til namsmannen?

Hvis du ikke er villig til å gjøre noe slikt(noe jeg ikke tror da du virker særdeles ettergivende ovenfor din far hittil i tråden. PS jeg mener ikke dette nødvendigvis er negativt) hva vil du gjøre når husleiepengene heller blir brukt på "Iphone 4", laptop og lignende? Siden pengene kommer til å bli brukt på slikt...

Du er 21år så det er godt mulig du ikke har tenkt så voldsomt mye over det, men din fremtidige kone/samboer hvor kommer hun inn i bildet? Skal dere bo sammen med din far og din bestemor? Kids? Vil du ikke tro at det ikke er bedre for deg personlig å kjøpe deg et sted for deg selv?

Jeg tror du gjør deg selv og din far en meget stor bjørnetjeneste ved å gjøre livet hans enklere en livet faktisk er. Nei jeg har ikke noe i mot at du låner han penger om han er i knipe.

Men problemet er ikke at han låner penger, men at han etter hva jeg kan forstå til stadighet setter seg i en posisjon der han ikke har råd til å betale for seg. Noen mennesker takker om du gir dem litt hjelp, andre prøver å ta hele hånden din om du gir dem lillefingeren. Jeg tror desverre , uansett hvor ufølsomt det må lyde, at faren din befinner seg i den siste kategorien.

Så nei, så lenge du ikke kan overta huset og din far finner seg et annet sted så er det en ekstremt dårlig ide å over ta det.

Alt dette er selvsagt bare bassert på hva du selv har fortalt. Jeg kjenner verken deg eller din far og kan derfor ikke se detaljene like klart som deg selv. Likevel maler de store linjene du beskriver et bilde som ikke er å ta feil av. Du selv er kanskje litt for nært inni situasjonen til å se det klart selv.
Sist endret av sptz; 14. oktober 2010 kl. 06:20.