View Single Post
Jeg er i mot all kriging. Vi trenger å vokse som art og tenke større.

"People were created to be loved,

Things were created to be used.

The reason the world is in chaos and seems to fall apart is because things are being loved and people are being used"


Krig fører KUN med seg menneskelig lidelse (og litt raskere fremdrift teknologisk i noen år) og det er bortkastede ressurser og tid - vi må se på oss som en slags global nasjon med mål om å gjøre verden bedre, år etter år, kontinuerlig, for flest mulig mennesker.

Kriging er small minded, det har ingenting for seg i en fremtid jeg håper innebærer fred mellom folk. Har du lest noe som helst om moderne artillerikrig vet du at det er et helvete for alt og alle som er utsatt.

Som art må vi seriøst zoome ut og se på det store bildet og legge en plan for en verden hvor alle nasjonene har høy standard på velferd.

Går det an? Eller trenger vi sweatshops i Bangladesh, barnearbeid hvor Afrikanske barn ødelegger liv og helse i gruvene, eller piskes som slaver i alt mellom litt kjipe til forferdelige tilsrander.
De plukker kaffen vi drikker, og jobber i åkrer. Jobber i gruvene for å ekstrahere sjeldne metaller som vi i vesten konsumerer på en eller annen måte.
Barn som utvinner edelstener overklassedamene fra Vesten kan putte i ørene eller på en ring.
Espressoen eller den jævla latten med soyamelk du får på Espresso House? Plukket av et barn med ræva/ingen lønn.

Noter dere at jeg sa at overklassen er skyldig. Alle kvinner er ikke skyldige, men se på the Kardashians.

Vi må revurdere måten vi konsumerer på, spesielt må vi få med oss dem med stor kjøpekraft og evne til å konsumere, som er skyldige i denne enorme etterspørselen etter mer, mer, mer materialistiske ting.


Afrika og millioner på millioner på millioner på millioner av kinesere med 996 arbeidsuke.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/996_working_hour_system


Hva faen driver man med liksom? Da jeg var liten var jeg så trygg på at voksne har kontroll og gjør voksne ting. Er noen slemme fikser de snille det!

Det virker ikke som om det er voksne ved roret, verden er en kaotisk sementjungel hvor visse gamle politikere fortsatt tenker som om det er år 800 og noen grenser på et kart må endres så din befolkning eller "stamme"får mer plass + status + ressurser + plyndrer verdifulle ting, tar damene deres med hjem som slavinner.

---


Svar meg på dette, utfyllende og forklarende er du grei - for oss som kanskje ikke forstår poenget med denne krigen:

Hva er vitsen med denne krigen?

Se for deg denne litt abstrakte mengden av noe: Summen av menneskelig lidelse forårsaket av krigen.
Forferdelige skjebner du ikke kan forestille deg hvor jævlige er.

Det er en video av en ukrainsk soldate som er fanget og bundet med buksene nede og ræva, skrukken og kukken + baller exposed.

Russiske soldater kastrerer han og han blir drept.

Kanskje familien hans ser dette? Tenk så grusomt og som de hadde lidd.

Det totale antallet hendelser i krigen, vil det på noen måte vise seg å ha vært verdt det i fremtiden?

Hva kunne det vært?

Lidelsen er meningsløs, og det er ikke proporsjonalt heller. Hvor mange tjener på denne krigen?
Gi meg et tall.

Tenk så mange tusen, ti tusen, hundre tusen, millioner etterhvert (husk verdenskrigene da for faen) liv som blir bokstavelig talt ødelagt totalt eller fuckings tatt fra dem.

Fortell meg hva vi som art tjener på at Russiske menn og Ukrainske menn, kvinner og barn bokstavelig talt dreper hverandre. Amnesty eller røde kors har etterforsket og konkludert med ukrainske barn ned i 4 års alder som seksuelt misbrukt, torturert og drept.

Hvordan kan man gjøre dette godt igjen? Vi må stanse dette ASAP. Bekjempe ondskap fort som faen.

Jeg hadde kriget for NATO i dette tilfellet. Etter boot camp lol.

Jeg er trøtt, har røyka en feit J med potent bruning og muligens henger jeg ikke så godt sammen, men jeg håper dere forstår poenget mitt

Jeg håper at jeg i min levetid får se oss mennesker, som art ta store skritt mot en uungåelig globalisering, med oversikt og forbehold slik at vi unngår krig og katastrofer.

Og så må SELSKAPER FØRST OG FREMST SE PÅ DET JÆVLA CO2-FOTAVTRYKKET SITT DE VIRKELIG PRØVER Å FÅ OSS INDIVIDER TIL Å FØLE OSS SKYLDIGE FOR

Majoriteten av befolkningen er som individ ganske passiv og ufarlig med tanke på økningen av klimagasser.
De store produsentene, kapitalismens giganter over alle giganter som f.eks Nestlé, TSMC, Amazon prøver å dytte skyldfølelse på enkeltpersoner oss for problemer de står for langt over halvparten av.

For ikke å snakke om dyrehold, kjøtt og hvor kjipt det er for miljøet.

Vi taper i lengden om vi ikke skjerper oss og legger fra oss "KRIG" den primitive formen for "å løse geopolitiske" problemer på som mennesker har benyttet seg av i så og si 100% av tiden vi har eksistert. På et eller annet nivå.

Er det for "ingrained" i menneskeheten å føle tilhørighet til én entitet/stamme/nasjon/gruppe hvor vi enkelt overtales til å krige mot en annen entitet/stamme/nasjon/gruppe?

Primater (sjimpanser, mennesker osv) er faktisk den mest voldelige dyrefamilien.

Er kriging, hat, med vold og brutalitet, voldtekter av familien til dem du hater og slike ekstreme handlinger vi ser mennesker ta del i opp gjennom hele historien virkelig en utemmelig del av oss?
Sist endret av krystallkongen; 27. september 2022 kl. 02:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.