View Single Post
_abc_ Dette blir bare spekulasjon som er tatt opp her inne før, men politiets etterforskning av "Kryptomannen" viste at han hadde skrevet om krypto og kidnapping på nettet. Det var en bruker her inne som skrev en kommentar om nettopp hvordan krypto kunne brukes til kidnapping, men jeg husker ikke om det var før kidnappingen av AEH eller om det var fra før det ble offentlig kjent at det var et trusselbrev om løsepenger i krypto. Det var hvertfall før noe ble kjent mener jeg.
Vet ikke om det var en tilfeldighet eller om det er snakk om samme person bak kommentaren som var her, men det kunne vært interessant på generell basis å vite om crew her inne hadde blitt kontaktet av politiet for å utlevere IP opplysninger om brukeren som skrev den kommentaren hvis det hadde vært tilfelle at den var under etterforskning, eller om politiet kunne sporet dette i all hemmelighet? Siden etterforskningen fortsatt pågår regner jeg ikke med at crew kan svare om den spesifikke saken men jeg har lurt på det sånn generelt?

Siktelsen mot "Kryptomannen" står enda som "Medvirkning til grov frihetsberøvelse" , endret fra "Drap eller medvirkning til drap". Det er fremdeles en gravalvorlig siktelse og at de ti mill i monero ble sendt til han ser jeg ikke på som helt usannsynlig. Politiet må ha mer konkret på han enn en forumpost og noen samtaler med TH for å opprettholde en så alvorlig siktelse vel? Det er pussig at han i første avhør bablet i vei om krypto og kidnapping da også, uten at kidnappingsteorien eller kryptobrevet var offentlig kjent og uten at politiet tok det opp med han.. Men det kan man i bestefall klare å ro bort som enkelttilfeller, men at de pågrep og siktet han lenge etter første avhør indikerer at de har mer som knytter han til saken.

Jeg tviler på at vi får svar fra Selveste her inne, så vi får fortsette spekuleringen og håpe at alle medvirkende har glemt å skjule spor et eller annet sted. Sånn saken har vært lenge syns jeg det virker som et ganske historisk tilfelle av sporløst forsvinning og drap! Kanskje politiet "vet" og at det er derfor siktelsene består, men uten det fellende beviset er det ikke nok for retten.