Tråd: Bli rik?
View Single Post
Min filosofi er litt omvendt av mange andre sin som vil bli rike.

Jeg har en livsstil som gjør at jeg heller streber etter å bruke og klare meg med mindre penger. På denne måten så lærer man utrolige mange ting på veien og får utrolig mye mestringsfølese i livet som gir lykke. Jeg ser for meg at hvis jeg hadde vært søkkrik og bare kunne betalt meg ut av alt så ville jeg blitt ulykkelig da jeg hadde fått lite mestringsfølese i livet.

Nå skal det sies at jeg har en veldig godt betalt jobb (offshore), mye fritid og har kommet inn på boligmarkeded billig.

Kjøpte et småbruk sammen med min samboer og her dyrker vi vår egen mat, vi har husdyr som vi høster egg og kjøtt av. Plukker sopp og bær i skogen. Brygger eget øl og vin. Lader egne patroner og går på jakt. Reparerer egne biler, støper egne deler i metall før maskinering i verkstedet. Har metall/ maskineringsverksted, sløyd verksted, elektronikkverksted, dyrkerom (lovlige planter), drivhus, smie, bryggerom, treningsrom.

Alt dette for jeg har gjort alt snekker, elektro, rørleggerarbeid selv. Og får installatører til å se over og godkjenne såklart.

Jeg prøver å se hva jeg bruker penger på og finne ut hva jeg kan gjøre selv for å produsere det samme. Etterhvert vil jeg bli selvforsynt med strøm også.

Dette gjør at jeg kan ha det ganske luxus med mange hobbyer og masse mestringsfølese og lærer utrolig mye på veien.

Ikke minst er det miljøvenlig da her i huset prøver vi å få ned forbruket, ENØK og reparere alt som blir ødelagt.

Det er også økonomisk da jeg i en alder av under 30 har nedbetalt huslån og 900 000 i aksjer og fond.