View Single Post
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Orker egentlig ikke og bestille og vente, haha..

Kommer til og bruke den til hovedsaklig bykjøring & stier i omegn (mange snarveier)
Veier 70kg ganske så blankt.

Vil helst unngå å bruke mer en 6000,-, da kjøper jeg heller en vanlig scooter.
Vis hele sitatet...
Jeg har en HX X7, 350/700w. Det er fire forskjellige nettsider som selger X7, sørg for å spørre først og få 700w modellen.

Jeg veier ca 110 kg, og har brukt denne jevnlig hele sommeren uten problemer. Helt enestående produkt (jeg er ingen selger, bare en ekstremt vanskelig kunde).

Du får kjøpt ekstra batterier (litium) til 1500 kr som du kan ha i sekken. Jeg har 3 slike.

Grunnen til at jeg spurte om vekt, er at jeg med mine 110 kg, fører til at rekkevidden blir 1/3 av den oppgitte. Ca 8 km per batteri. Men det er greit for meg. For hvis du skal ha en som tåler litt vekt, så må du betale opp mot 10 000 kr, pluss at da får du et tyngre og mer uhåndterlig produkt. Disse produktene må også lades ute, det er en video på nett hvor batteriet på en sånn eksploderer i stua helt uten forvarsel, det er ikke noe pent syn. Og den gassen er giftig.

Så derfor prøver å anbefale de semi-billigere produktene. Jeg brukte lang tid på å komme frem til at X7 er det beste produktet så langt.

Du må nok sparke forsiktig opp tunge bakker, men jeg mener det er en veldig liten pris å betale. Du får hele resten av turen gratis.

Og du med kun 70 kg, får mye mer rekkevidde av den. Og kjører nok opp bakker mye bedre enn meg.

Den har luftfylte hjul, noe som er et helt must hvis ikke du skal kjøre på noe annet enn glatt og rett asfalt. Du får kjøpt pumpe som passer til 400 kr på g-max (som nå blir intersport).

Har kjørt sikkert opp mot 200 turer med den bare i sommer, på alt mulig av grus, brostein og humper, og den går bra enda. Fordekket har fått en bulk i seg, så gummien der må byttes, men det koster ikke all verden (300 kr pluss evt skifte), så det er en billig reparasjon.

Hvis du sparker/hjelper den litt, så får du etter min erfaring opp mot 20% mer ut av batteriet. Hvis du tar deg bryet med å gå opp tunge bakker, så får du enda mer.

Jeg liker ikke å skrive nettsider, så du får google det selv. Bare bruk knotten og spør kundeservice grundig.

1500 kr for ekstra batteri er ingen dårlig investering.
Sist endret av Nature Spirit; 19. august 2019 kl. 19:49.