View Single Post
Sitat av hand_model Vis innlegg
Hva er den beste medisin mot alle de verdiene vi beskriver som vi ikke ønsker, da? Finnes det en ålreit kur mot ondskap, bygdedyr, ukultur, uenighet, distansering, avsky og unynanserte betraktninger?

Kan jeg tolke dette som at du er uheldig fpr at du er bevisst over dine lyster mens det du beskriver som normale mennesker ikke engang evner å se seg selv og hva får deg til å se sånn på de, eventuelt?
Vis hele sitatet...
Jeg tror man finner grovt sett to overordnede mennesker: 1) de som er klar over at handlingene de gjør er splittende/polariserende/ondskapsfulle og 2) de som handler uten å være opplyste om hvilke følger deres handlinger har.

Som lærer må jeg naturligvis ha tiltro til at utdanning og opplysning skal få bukt på det. Blant annet er kildekritikk veldig vesentlig i dag!!

Grunnen til at vi har så mange partier i Norge er fordi det ikke nødvendigvis finnes en måte å skape velstand blant folk, og ved å velge et parti å stemme på velger man en bestemt tilnærming. Derfor er ikke FrP-velgere nødvendigvis onde og flere av velgerne har nok fellesskapets beste. Men du har de som betrakter menneskeheten som ett og de som betrakter det som Nordmenn, svensker, pakistanere, osv. Vi i Norge er i topp da det kommer til utdanning, da er det veldig lett å dømme mennesker som kommer fra fattigere strøk som ikke har fått det samme. Jeg tror negative kulturelle forskjeller lommer fra uvitenhet og mangel på utdanning og at alle mennesker har muligheten til å blomstre i det rette miljø

Jeg tror også at alt for mange folk velger å få barn uten å egentlig være i stand til å oppdra de tilstrekkelig og dermed skaper "problembarn". Barn som ellers hadde blomstret hadde de vært oppvokst i et mer støttende og kjærlig hjem.
Sist endret av pmprsrgr; 4. mai 2020 kl. 12:10.