Tråd: Sexkjøp
View Single Post
Sitat av xae8koo Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner er hvorfor man ikke fengsler prostituerte hvis de faktisk er offer for menneskehandel. Hvis de er tvunget til det må det jo være langt bedre å bli fengslet enn å bli utnyttet. Det er jo totalt ulogisk å bare gi en bot til kunden. Ville ikke fengsel vært et langt bedre alternativ enn å være slave? Jeg ville definitivt heller vært i et norsk fengsel enn å bli tvunget til prostitusjon.
Vis hele sitatet...
Hehe, hva er det du snakker om? Du mener vi burde begynne å fengsle ofre for menneskehandel for å skåne de mot sine overgripere? Jeg ser ikke helt logikken. Kanskje vi burde begynne å fengsle voldtektsofre og ransofre også, de er jo tross alt tryggere på glattcella enn ute i den frie verden!

Ellers vil jeg si meg helt enig med Marken. Verdens eldste yrke kommer til å forbli et yrke så lenge det finnes mennesker på jorden, det er bakstrebersk og konservativt å ikke legge forholdene til rette for den (antatte) svake parten i denne utbyttingen. Jeg er helt for offentlige bordeller, og kan ikke se noe annet enn at de kommer til å bli en realitet i Norge innen rimelig tid. Det er det eneste fornuftige.