Tråd: DMT-entiteter
View Single Post
Sitat av Sky
Jeg vil si at du er redd for å anerkjenne det som er ukjent og fremmed for deg. Og jeg vil tørre å si at du ikke har hatt slike ubeskrivelige opplevelser selv, det være seg på DMT eller andre. Du holder deg fast i dine oppfattelser gjennom de hverdagslige sansene du har blitt utstyrt med. Videre henvender jeg deg til mentalmelts post over =)
Vis hele sitatet...
Det er sant at dette er et både ukjent og fremmed område for meg, all den tid jeg aldri har lest/hørt om DMT utenom når jeg har lurka på rusmiddelforumet på nFF. Det stemmer også (som jeg skrev i første posten) at jeg aldri har prøvd DMT, og jeg kan også legge til - som du sier - at jeg heller aldri har vært borti andre rusmidler enn alkohol. At du sier jeg er redd for å annerkjenne det som er ukjent og fremmed for meg blir bare litt dumt å skrive. Hva du tror er opp til deg, men hvorfor skal jeg annerkjenne noe som bare er en tynn teori, støttet av få eller ingen vitenskapelige faktaer (slik jeg har forstått det, har som sagt lite kunnskap om emnet utover nFF) og som bare en brøkdel av verdens befolkning tror på. Hva din personlige overbevisning er har jeg ingenting med å gjøre, men du kan ikke forvente at jeg skal annerkjenne en så tynn teori som nesten bare har subjektive ikke-målbare opplevelser til å støtte seg på.
Videre så er jeg faktisk svært interessert i slike opplevelser som dere beskriver i denne og flere andre tripprapporter, men jeg prøver bare å være konstruktiv og kritisk.

Nå spurte jeg ikke etter en personanalyse av meg i posten min, men snarere om svar/meninger om mine argumenter. Vi kan vel alle til en viss grad være enige om at ved bruk av DMT så havner man i en slags drømmetilstand eller transe. Prøv å følg min tankegang anngående temaet:
  • alle mennesker er bygget opp likt
  • bruker man et rusmiddel, får de aller fleste mennesker noelunde samme reaksjon
  • at da flere opplever mye som kan ligne på hva andre har opplevd under DMT-rus er da helt logisk
  • oppsummering: Det er helt logisk at mange personer som er under DMT-rus har lignende opplevelser.

Da kommer jo det egentlige spørsmål; er slike opplevelser virkelige? (min definisjon på virkelighet: noe som finnes, dvs håndfast materie, enten parallellt med vår dimmensjon, eller i samme univers som oss). For min del blir det det samme spørsmålet som: Er drømmer virkelige? Viss jeg drømmer jeg har har gangbang med hele byen, er det da virkelig? Jeg mener bestem nei

Gjerne kommenter eventuelle faktafeil osv, jeg har kanskje et litt vel tynnt utgangspunkt til å diskutere dette emnet