View Single Post
Kanskje har du misforstått innlegget mitt.

Hvis det er sånn som du sier skulle det ikke vært fare, for en håranalyse er faktisk regnet som ganske upålitelig med tanke på forurensende faktor, derfor blir den benyttet til å sjekke om du har et sporadisk forbruk av russtoffer.

Hva jeg er usikker på er hvor nøye de sjekker en slik håranalyse, og om de da er nødt til å sjekke andre typer stoffer enn den de leiter etter. Cannabis og valium er to forskjellige stoffer, og om de sjekker alle stoffgrupper eller om de sjekker kun valium har jeg ingen anelse om. Det jeg veit derimot er at de vil sjekke om du sporadisk har brukt rusmidler i analysen. Nøyaktigheten på analysen kan jeg ikke svare deg på.

Jeg forklarte kanskje litt uklart, men forsøkte bare å illustrere hvilket forhold de legger til grunn for å benytte seg av en slik håranalyse og hittil har vi ikke gjort annet enn å bekrefte hverandres utsagn, men tar de deg på håranalyse tviler jeg på at du kan skylde på passivt - allikevel er det lov å prøve.

Isåfall er det urettferdig med tanke på hvor mange valium jeg puttet i meg kontra den ene blå du tok - mens jeg gikk rein, og du risikerer el finito forsvaret azap zulu.

Om du skjønner..

Og bra var det at du opplyste om at de mente at en valium ikke var særlig alvorlig, for det var det jeg mente at et forholdsvis normal medikament på resept, uansett om det heter valium eller vival skal det godt gjøres å bli busta på så lite som en - noe jeg mener er høl i huet av han politimannen å henge seg opp i.

Jeg tipper, og det var ikke det du ba om, men jeg trekker inn litt av de bakgrunnskunnskapene jeg har fra min tid i forsvaret, at det som er av interesse for politiet er om du har hatt et sporadisk forbruk av rusmidler, såkalt tvilstilfelle.

Det vil si om du har fått et positivt utslag på en urintest, og verdiene var så høye at mistanken om nylig inntak av rusmiddel er så høy, vil de benytte seg av en test som kan vise til sporadisk bruk av rusmidler over en periode - altså håranalyse.

Håper du forstod meg bedre nå - så kan du avgjøre selv om du er utsatt eller om du slipper igjennom nåløyet.