View Single Post
Ta det med ro minigolf, det jeg reagerte på var at de ville benytte håranalyse av deg. Dette er vel mest for å spore sporadisk misbruk av stoff over lengre perioder, men slike analyser koster litt da, så det blir ikke så mye benyttet.

Nå som du i tillegg har redusert tidspunkt eller -periode for siste inntak før urinprøve til ca. to uker, det vil si alt fra 10 - 16 dager da antar jeg, så ligger du trygt innenfor de positive verdiene som kan spores i urinen har jeg forstått.

Selv er jeg inneforstått med at det ved blodprøver, er samma f... om du har tatt EN eller TI valium, det er tidspunktet for det siste inntaket som er avgjørende for om det kan spores i blodprøve. Er dette tilfelle for urinprøver også, så lå det litt i kortene at du kan bli busta på ti milligram diazepam i en periode på ca. 2 uker. Denne diskusjonen har jeg hatt tidligere på nff med Drøggs, men jeg var litt usikker når det gjaldt urintest så han og jeg ble vel ikke enige der.

Uansett, verdien du nevner tror jeg ligger godt innenfor de positive verdier det måles etter, og de ligger vel på 700-2000. De 200-300 du nevner må være negative verdier, men dette husker jeg ærlig talt ikke. Det som er sikkert er at du med dine 1300 ligger trygt innenfor de positive verdier det måles etter, og jeg skjønner han snuten godt at det mistenkes et nylig inntak med slikt avvik!

Det jeg ble oppgitt over er at du hadde glemt at du tok en joint for ca. en måneds tid siden, og tar jeg ikke feil så lagres diazepam og cannabis veldig likt i kroppen - det er vel fettvevet jeg snakker om. Dette kan ha medvirket til de høye verdiene som oppgitt hvis det du sier er riktig, og min påstand om lagring ikke er feil. Ergo har du hatt max uflaks og det var da ikke den ene blå alene som utgjorde utslaget.

Veldig urettferdig for deg, for i min tid i forsvaret så kunne en tvilsom verdi på testen gå soldaten til gode. I ditt tilfelle forstår jeg det levnet ingen tvil om at du ble sporet, og i tillegg viste verdier som gir grunnlag for håranalyse - der siste inntaket ditt på nevnte rusmidler var ca. to uker - over en måned. Håranalyse blir foreslått mest når mistanken er så stor for at du inntok et nylig inntak, som du nevner selv han snuten mistenkte deg for.

Nå vet jeg ikke historikken du har med diazepam eller når du sluttet, men tror generellt denne historikken kan gi utslag på håranalysen, hvis det ikke er altfor lenge siden da. Vet ikke hvor grundig de går når de tester det, men oppdages en sporadisk bruk av rusmidler i håranalysen din, så er det nok over og ut. Du kan jo forsøke å få det på passivt, men troverdigheten er liten på det punktet - i forsvaret føres en null-toleranse overfor rusmisbruk.

Uansett så står jeg fast ved at det var godt gjort å bli busta på EN blåvalium. Til sammenligning, før jeg skulle inn til tjeneste, spiste jeg nesten 100 blå i en periode på en til to uker. Dette skjedde ca. 3 uker før jeg personlig tok min faktisk eneste urintest i forsvaret. Det var ved oppmøte til rekrutten. Gjett hvem som kom rein ut av den testen mann.

Jupp, livet kan være urettferdig skjønner jeg - det der var faen meg godt gjort. EN blå!

Lykke til ihvertfall - la oss vite åssen det gikk med håranalysen din, kryss fingre, ikke stort annet du kan gjøre nå..