View Single Post
Sitat av nybruker2022 Vis innlegg
Hørte på en lydbok som heter "Body keeps the score", kjente meg igjen i en del. Og det opplevdes som en annerkjennelse på hvor fysiologisk sykdommen faktisk er. Gikk jo i alt for mange år med en oppfatning av å være syk, bare at ingen forstod hva som feilte meg.
Vis hele sitatet...
Ja, Bessel van der Kolk er jo en av dem som har jobbet frem den diagnosen som nå kalles kompleks PTSD. Fortsatt ikke godkjent i amerikansk diagnosemanual, riktignok. Hvis du vil ha mer lesestoff om det spesifikt fysiologiske ved PTSD så skriver Peter Levine mye om det, f eks i In an unspoken voice.

Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Av ren nyskjerrighet. Hva er årsaken til at man skal styre unna EmmaSofia? Har ingen erfaring med noen av delene. Bare fulgt endel av emmasofias arbeid tidligere.
Vis hele sitatet...
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Som ReeferBear er jeg også interessert i din erfaring med EmmaSofia-klinikken. Har for noen år siden hørt at ledelsen brukte donerte penger til private formål (kan ikke bekrefte det!).
Vis hele sitatet...
De virket useriøse på flere måter, både vitenskapelig og i måten de blander hatter mellom å være legaliseringsaktivister og tilby helsetjenester, men det er nå så. Min advarsel går mer på hvorvidt det er trygt å gå inn i en terapeutisk relasjon der. Både egne og annenhåndserfaringer tilsier at man bør styre unna det. Det finnes heldigvis andre alternativer for ketaminbehandling.
Sist endret av *pi; 3. mai 2022 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.