View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
Sitat av nybruker2022 Vis innlegg
Søkte på psykedelisk terapi på google.

Skal ikke lete så lenge for å finne noe..




Takker for svar, men når du sier MDMA fikk taket på det som satt innerst? Hvorfor er det at du ikke føler at du har det bra i dag?

Kjenner meg igjen i det med å fikse sykkel. PTSDen min har veldig godt av å jobbe med hendene. Komme seg bort fra skjermer og være mer tilstede i naturen.

Nei, tror det er vanskelig for "vanlige" folk å forstå hvordan man har det med PTSD, alt blir en kamp. Tok ifra med kreativiteten, fysisk og kognitiv kapasitet. En gang var jeg et idrettstalent som var skoleflink. Når jeg har det som verst klarer jeg ikke lese en setning, sliter med hukommesle og konsentrasjon.

Jeg skjønner at det ikke er vondt ment. Men å lese setning som "leve med", det sliter jeg fortsatt med å akseptere etter mange år. Jeg kommer ikke til å slutte å prøve. Må da finnes noe som skal få slutt på denne galskapen. Tror det kommer til å skje en del innen behandling av psykisk sykdom. Er veldig dyrt for samfunnet og ha det som det er i dag.

SGB er en annen ny behandlingsform.
https://www.ptsdgroup.com/sgb-shot-explained-in-detail/
Vis hele sitatet...
Altså at MDMA'en var det som fant det bortgjemt under alle lokka en skaper seg. Så den hjelpte meg i den forstand at jeg fant roten til problemet, men det å finne et problem kontra det å løse ett problem, er desverre to vidt forksjellige ting. Det gjorde meg istand til å se problemet og etter hvert sette ord på det og følelsene som løper løpsk kan læres å ta det litt mer med ro.

Så forksjellen for meg nå iforhold til 2018-2019, er at jeg har nå muligheten til å få snakket med noen om problemene, istedenfor å legge lokk på de!