View Single Post
Hei,

Jeg har i mange år slitt med kronisk angst. Tror det er PTSD, uten at det er noen diagnose som noen gang har blitt satt.

Har prøvd mye forskjellig for å komme meg ut. Endre hverdag, forskjellige bosteder/jobber, kognitiv terapi psykoterapi, meditasjon etc... men når alt kommer til alt sitter PTSD-en fast i meg.

Det er ikke det at det ikke hjelper, men jeg faller alltid tilbake. Om jeg er flink og aktiv en dag føler jeg meg bedre, men neste morgen har jeg rykket tilbake til start.

Denne følelsen av å alltid være i alarmberedskap startet for mange år siden. Det var en tøff periode i livet mitt hvor jeg hadde dårlig miljø rundt meg, og etter å være i konstant konflikt ble følelsen av stress sittende fast.

Det som var rart var at jeg følte meg helt elendig over mange måneder, men over et par uker så gikk jeg over til å bli veldig nummen. Beste måten jeg kan forstå det på var at følelsene ble for sterke over tid, og eneste måten og overleve på var å dytte alt tilbake til underbevissthetene. I samme periode fikk jeg mange psykosomatiske problemer som stive muskler, hodepine, tapt matlyst, ingen sex-lyst, ingen følelse av trøtthet. I terapi kan jeg føle at jeg kommer litt innpå denne ballen av ubehagelige følelser som er undertrykt, men kommer aldri helt inn i den. Det ligger igjen noen rester og verker i underbevisstheten.

Nå som jeg har prøvd det meste, men føler meg fortsatt ikke bra vurderer jeg psykedelia. Tenker i utgangspunktet MDMA, ikke en klassisk psykedelisk stoff, men studiene til MAPS virket såpass positive at jeg tenker det kan være en grei start.

Om noen har noen tanker om det jeg beskriver eller innspill hadde jeg satt pris på det.