View Single Post
Ja det kan du si, har noen tvilt på handlekraften så faller jo den tvilen på stengrunn om det innføres portforbud

Vi får se om vi takler oppmykningen nå uten at vi får massiv økning i smittetilfeller og mange nye med behov for sykehusopphold. Håper folk begrenser seg selv om vi myker opp så vi slipper nye måneder til i full krisestemning og isolasjon.

Ukene framover vil jo vise åssen det går, så blir det jo ny spenningstopp mot sommeren. Kan vi leve med norgesferie, campingvogn/bobil/combicamp eller norske priser på overnatting på hotell? Eller blir det mange som stikker utenlands? Og klarer de som evt. reiser utenlands å begrense seg eller blir det full "russerfeiring" fordi de endelig har tilgang på billig sprit og åpne sjapper? Er ikke utenkelig at det blir endel som kommer hjem med smitte etter sommeren, og som rekker å smitte andre før de er hjemme i karantene?

Enn så lenge så er R tallet behagelig lavt. Og må vel si at det har gått raskere enn jeg vel så for meg i midten av mars. Da så jeg nok for meg at vi ble i lockdown minst til andre siden av sommeren.

Nå som det virker som vi har kontroll på R tallet så er det kanskje på tide å se ennå mer på hva vi kan gjøre for å unngå konkurser og sult i hjel i næringslivet? Er mange bedrifter som sliter og som av forskjellige grunner ennå ikke er tilgodesett med korona-støtte. Og om en måneds tid så er det innbetaling av utsatte avgifter og det kan jo bli kritisk for mange bedrifter.
Sist endret av _abc_; 12. mai 2020 kl. 17:51.