View Single Post
Vel flyselskapene kan si hva de vil, om det først sette krav til max passasjertall så må de enten følge det eller la flyene stå på bakken. Personlig hadde jeg ikke vært så gnien at jeg hadde spart på billettprisen for å sitte i et overfylt fly. For da blir jo alle andre grep som gjøres mot corona fullstendig meningsløse.

Jeg skjønner ikke at innenrikstrafikken ikke har fått begrensninger på passasjertall.

Det er jo et paradoks at samfunnet får enorme utgifter i forbindelse med corona. Eiere av bedrifter som er tvangssteng taper penger, og flyselskapene får corona-tilskudd fra staten. Og staten pøser ut penger for å holde stengt, betaler permitterte osv. Også lar vi flyselskaper undergrave hele vår felles dugnad fordi de teller på knappene og nekter å fly med halvtomme fly? Da får de heller enten øke prisen eller la flyene stå på bakken.

Selv bussene har jo tomme seter med skilt som sier hold avstand. Og bussen skal folk kanskje bare kjøre i 10 minutter. På et fly kan du bli sittende i timesvis. Selv en kjapp tur Oslo-Bergen kan bli lang om det blir dårlig vær eller det skjer noe på rullebanen slik at flyene blir satt i holding i luften. Og slikt skjer jo mange ganger i løpet av året.
Sist endret av _abc_; 28. april 2020 kl. 11:24.