View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Det her har jo mer å gjøre med lånet og banken fremfor kompiser, de kan få en sofa hos meg gratis, skal de leie må de betale for seg. Men hilser gjerne på deg på byen engang, trivelig kar som aldri har noe i mot å bo gratis

Uten den ekstra inntekten kan du banne på, med mindre man tjener noen mill i året at banken sier enten nei dette lånet får du ikke eller dette har ikke du råd til vi kommer og tvangsinnkrever huset ditt.

Når jeg var ferdig med å skrive denne innså jeg at sannsyneligheten for at det faktisk er et lovlig utleieobjekt men bare et rom innenfor de samme 4 veggene så hadde jeg nok fremdeles tatt betaling av kompisene og heller delt utgiftene med dama. Men jeg ville aldri spurt om engang å få bo gratis hos kompiser. Men jækla jovial type da, det skal du ha
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at kompisene ikke skal betale for seg. Selvsagt er det bare rett og rimelig at de skal chippe inn. Men TS snakker altså om å ta totalt 20 000 i leie fra det jeg vil anta er sine nærmeste kompiser og damen hans. Nå har ikke TS fortalt standard, sted og størrelse på stedet han ser for seg å kjøpe, men at renter og avdrag skal komme på totalt 25k i mnd har jeg svært liten tro på.

Etter mitt syn burde TS fordele utgiftene han vil få hver måned likt mellom alle, seg selv inkludert. Det er godt mulig at dette vil føre til at kompisene slipper billigere unna enn hvis de skulle leid av noen tilfeldige. Men det burde jo bare gi TS en fantastisk digg følelse å tenke på at han har muligheten til å gjøre noe så fett for tjommiene sine. For min del hadde den følelsen trumfet følelsen av å se noen ekstra penger komme inn på konto - ti av ti ganger.