View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av En deling Vis innlegg
Nei. Fordi kultur er et altfor dynamisk og komplisert fenomen for å gjennom en lengre periode bli skapt eller opprettholdt av et såpass statisk grunnlag som genetikk er.
Vis hele sitatet...
Når jeg skriver at kultur er et produkt av genetikk mener jeg selvsagt ikke at eifeltårnet eller baguetter er lagret i franskmenns DNA. Jeg mener at genene kan sette rammene for hvordan kulturen til en populajson vil kunne bli. Dette er rimelig åpenbart om man ser på for eksempel kulturen til en flokk med kalkuner og kulturen mennesker skaper. Her er det genene og ikke tilrettelegging for kunnskap som har den største effekten

Dersom det er store forskjeller i intelligens mellom ulike menneskelige populasjoner kan det vel også hende at sannsyneligheten for at de ulike populasjonene adopterer en læringskultur er veldig forskjellig.

Sitat av En deling Vis innlegg
Genetikk er irrelevant fordi vi mennesker er genetisk sett svært like. De små forskjellene mennesker har etnisk sett er hovedsakelig avgrenset til utseendemessige forskjeller, og er ikke i nærheten av å være store nok til å påvirke faktorer som intelligens eller personlighet.
Vis hele sitatet...
Det er ingen ting magisk med intelligens og personlighet som gjør at disse trekkene skulle være noe mer skjærmet fra å bli formet av nylig evolusjon enn utseende. Hjernen er et like fysisk organ som huden eller håret.

Hjernen er det mest kostbare organet mennesket har. Vi vet at formen på neseborene til medlemmer av ulike menneskelige populasjoner har tilpasset seg luftfuktigheten og temperaturen de har levd i. Det er vanvidd å tro at det mest kostbare organet vi har er fullstendig uberørt av nylig evolusjon.