View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Intelligens har en genetisk faktor på 0,75. Det er bred vitenskapelig enighet om at intellegens er genetisk betinget. Vi ser stort spenn i intellegens, fra idioti til det geniale.
Det er dermed ingenting i ditt resonnement som tilsier at manglende genetiske forandringer skal være noe hinder for gjennomsnittlige forskjeller i intellegens mellom populasjoner
Vis hele sitatet...
Jeg formulerte meg litt feil i forrige innlegg, da jeg egentlig ønsket å legge mer vekt på og basere min påstand på evolusjon. Det er ingenting fra et evolusjonistisk standupunkt tilsier at en etnisk gruppe skal være mer intelligent eller ha andre personlighetstrekk enn en annen etnisk gruppe, ganske enkelt fordi forskjellige grupper mennesker ikke har evolusjonert tilstrekkelig fra hverandre. Om du har kilder som motstrider mine påstander må du gjerne fremvise dem.

Sitat av Bearass Vis innlegg
For å illustrere kan man se på hunderaser. Disse har mibst like liten genetisk variasjon som menneskeraser. Lilevel ser vi i tillegg til de forandringer i utseende, store variasjoner i intellegens og personlighet mellom hunderasene. Det er ingen grunn til at det samme ikke kan inntre mellom menneskelige "raser"
Vis hele sitatet...
Kom med kilder på dine påstander værsåsnill. Hunder har svært mye større genetisk variasjon enn mennesker har.
Sist endret av En deling; 19. oktober 2016 kl. 04:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.