View Single Post
Hallo!

Jeg er ute etter å høre deres meninger, kanskje også plukke med meg noen gode råd på veien.

Noen av kompisene mine har flyttet ut sammen (kollektiv), bodd sammen i ca 6-7 mnd og stortrives sammen (90% av tiden).
Alle er studenter på 20 år og jobber deltid på siden, som igjen betyr at de tjener nok til det mest nødvendige, samt kunne dra på byen i helgene ++

Selv er jeg meget sugen på å flytte ut, men lønner det seg økonomisk?
Tenker en del på fremtiden og har satt meg klare mål for hva jeg ønsker å oppnå innen en viss alder, muligens litt forskjellig i forhold til nevnte kompiser.

Innen det neste året er jeg ferdig utdannet (yrkesfag) og vil nok tjene snittet for en godt utdannet voksen, og er nokså sikker at jeg kommer til å fortsette i samme jobb en del år fremover.

Har ingen grunn til å flytte ut, jeg bor hjemme gratis og har et nokså bra forhold til mine foreldre. Betaler for min egen bil, forsikring og netflix-konto ++, og synest det er helt rettferdig.
Det er mest tanken av å bygge seg opp en nokså decent egenkapital før jeg flytter ut som holder meg igjen. Bruker ikke mye penger selv, så klarer å spare en god del hver mnd.

Igjen, ikke nødvendig for meg å bo med kompiser, men jeg er nokså "sjalu" på hvordan stemningen er i leiligheten. Lengter etter samme frihetsfølelse selv (om jeg kan si det slik).

Tanker?

Beklager på forhånd dersom dette blir et litt rotete innlegg (første post).