View Single Post
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Vel, det er ikke nytt at jeg ikke klarer å diskutere mot elitistene på dette forumet, men man lærer jo masse av dette! Jeg kan se nytte i å forenkle visse ting i samfunnet, men fortsatt klarer jeg ikke forså hvorfor man kan kjøpe hurtigkakao når det er bare noen sekunder forskjell på å lage den, som en tidligere nevnte.
Vis hele sitatet...
Nå pleier jeg faktisk å kjøpe hurtigkakao, nettopp fordi det smaker rimelig greit - og fordi det tar omlag 30 sekunder å koke opp vann i vannkokeren. Kall det gjerne latskap, men praktisk er det. Kanskje også for de noe yngre som ikke får lov å sette på kokeplata og engste seg over at melka kan brenne seg fast i kjelen. Det være sagt, så har disse "duppedingsene", oppfinnelsene, hurtigmatproduktene m.m. dannet grunnlaget for en rekke arbeidsplasser. Hadde det ikke hvert for mange av disse produktene, og bedriftene som lager det, ville vi muligens hatt større vansker med å få jobb.

Sett i et større perspektiv er det mye vi godt kunne klart oss uten, men hvis vi alle skulle holdt oss til det nødvendige - ville vi fått et problem i en økonomisk setting - ta finanskrisa til eksempel.