View Single Post
Mitt hovedfokus på lengre villmarksturer er god mat.

Boksemat er billig.. Det veier litt mer - men så blir jo sekken også lettere hver dag... Hvis dere liker pølser eller annen fersk kjøttmat (koteletter, hamburgere etc) så er jo det digg første to dagene (før ting blir dårlig). Ris og eventuellt pose-potetmos, nudler (hvis dere synes det er godt) -er lett og grei turmat. Ha med mye smør..til å ha i potetmos/ris/havregrøt - steke fisk- ekstra kalorier og selvsagt digg. Havregryn er også lett og grei frokost/lunsj mat. Knekkebrød med litt pålegg (noen bokser makrell i tomat, leverpostei etc) er også digg som kjappis-mat. HVis dere skal fiske - så ta med noe godt krydder (sitronpepper etc. krydder i det hele tatt er lett og kan piffe opp det meste), sjalottløk er også digg som tilbehør til det meste av middag..

God mat er gull.. Jeg prioriterer heller å drasse med meg fem kilo ekstra - enn å utelukkende leve på halvkjassen-mat en ukes tid. Apetitten ute i villmarken er også som regel veldig god - og om man går mye så trenger man også mer mat.

Ser noen anbefaler truseskift og sokkeskfit hver dag. Er jo en grei regel til vanlig. På en ukes tur på skauen synes jeg det er overkill. Kjør ullsokker - der kan man greit bruke samme par i ei uke (og ha med et par i reserve hvis man "plomper" eller blir våt). Personlig prioriterer jeg heller å ta med unødvendige ting som en pose chips, brus eller annet snæks enn å lukte fresh og å ta på meg en ny underbukse hver dag (å være ren og pen er meget nedprioritert hos meg i villmarka.. Men smak og behag)

Vann og ved ville jeg aldri ha pakket med meg. Ta med en øks og en drikkeflaske så har du dekket de behovene.
Sist endret av Bearass; 7. juli 2015 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.