View Single Post
Sitat av nuvolebianche Vis innlegg

"Trfr paragraf 17.1B - stansset i eller nærmere veikryss enn 5 meter"

Først og fremst, er det verken skiltet eller oppmerket på bakken som kan få meg til å vite at det var ulovlig å parkere der. Har de virkelig blitt så jævla gjerrige å ikke informere om via skilt osv? Forventer de virkelig at jeg skal holde meg oppdatert på en hver parkeringslov? Dette svir. Boten er på 900 kr i tillegg.
Vis hele sitatet...
Lese seg opp og slippe slikt i fremtiden? Ingen grunn til å bli frustrert eller sinna. Du har selv gjort feilen og må nå betale for det. Neste gang du parkerer husker du nok 5 meters regelen. Reglene er lik for alle og dette har du lært når du kjørte opp.



Sitat av Skepty Vis innlegg
Det er en generell regel som gjelder i hele Norge. Har flere venner som har fått parkeringsbot for det samme. Men jeg er enig i at det er veldig kjipt.
Vis hele sitatet...
Nei det er er en feiende flott regel og det minste en bør forvente av folk med førerkort er at de kjenner til regelen, ellers får de ta kostnaden i form av gebyret. Etter noen gule lapper under vindusviskeren så fester det seg nok hvor en ikke kan stå lovlig.

Parking nærmere enn 5 meter kan skape farlige og alvorlige situasjoner og det er grunnen til at det er regulert. Flott regel som vi alle tjener på.