View Single Post
Anbefaler å lese om akkumulasjon av økonomisk, kulturell og sosial kapital. Har man stor økonomisk kapital er det gjerne ønskelig å omsette den til noe annet. Det er utrolig spennende å se hvordan mennesker opererer mellom disse sfæren.

Her er en grei introduksjon til mannen bak begrepene, scroll ned til teori om det "det sosiale rom"

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Pierre_Bourdieu

Videre må du ikke se bort i fra produsentenes om å "bygge en merkevare".

Rent personlig bruker jeg mye merkeklær. Ikke fordi jeg har et ønske om å være moteriktig, men fordi jeg misliker å prøve nye klær. Jeg ønsker å ha en holdbar garderobe som passer meg og mitt bruk.

Det er visse merker jeg tenderer mot, rett og slett fordi jeg har en tiltro til kvalitet og holdbarhet.

Nå er det ikke sånn at jeg er fri for teorien til Pierre Bourdieu, for jeg omsetter faktisk økonomisk kapital til sosial kapital. Det er visse attributter knyttet til de klærne jeg bruker og det er selvsagt sånn jeg ønsker at verden skal se meg.

Det som irriterer meg er at kvaliteten til et merke ikke ser ut til å være konstant, i løpet av en 10-års periode virker det som kvaliteten for et spesifikt merke er kraftig endret. Så må jeg finne et annet merke som lever opp til forventningene, det misliker jeg. En pekefinger til Carhartt, skjerp dere!

Uten å bedrive reklame kan jeg definere meg som en skogs-hiphopper.

Helt til sist (når vi er inne på Bourdieu), har du mye penger og skal late som du har peil på kunst. Ikke kjøp føkkings Pushwagner trykk
Sist endret av supercali; 5. september 2019 kl. 19:16. Grunn: Korrektur