View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
En annen faktor er kanskje at politiet spaner på folk som kjøper dyrkeutstyr. Prøvde å finne igjen avisartikkelen jeg leste for noen år siden men finner den ikke. Har lest sikkert flere også gjennom årene. Politiet fulgte personen hjem og fant plantasje, personen ble dømt.

Det er ikke uten risiko hvis du skal dyrke marijuana.
Vis hele sitatet...
Du tenker på den ENE saken som skjedde i Oslo?

Det vekket noe oppsikt og så har det blitt ganske stille om lignende saker, og nå skal jeg være forsiktig med antagelser før jeg finner noe mer konkret, men jeg legger spesielt merke til denne delen av artikkelen:
Ved å slå til mot butikken håper politiet å prøve jussen og skape rettspraksis.

- Vi ønsker å vanskeliggjøre denne type dyrking, som i henhold til straffeloven er ulovlig, og det må da også være ulovlig å medvirke til dette gjennom omfattende salg av produksjonsutstyr som vi har avdekket i denne saken, sier leder for etterforskningsavsnittet ved seksjonen for organisert kriminalitet (org.krim), Harald Bøhler.
Vis hele sitatet...
Dette var altså et prøveprosjekt av prevantiv art, noe Norsk rettspraksis ikke ser særlig pent på: Man er uskyldig til det motsatte er bevist, å anta at noen skal begå kriminelle handlinger pga noen lamper, næring og ventilasjon er å dra det litt langt når utstyret kan brukes til lovlige formål som kjøkkenurter, tropisk frukt etc.

Jeg vil derfor anta at denne praksisen ble slått ned på, ikke bare pga overnevnte sitat men det jeg selv observerer rundt den lokale plantebutikken i min by: Den har vært åpen i en 6 år, om ikke mer og i den tiden har det vært bare et par beslag: Denne saken og denne som begge ble avslørt av uflaks. Førstnevnte hadde ikke bra nok luktkontroll og sistnevnte var dum nok og ble tatt på byen og fikk politiet med seg hjem.

Så om politiet faktisk spaner på dyrkebutikker gjør de en aldeles elendig jobb, for jeg vil med særdeles god sikkerhet påstå at det er flere enn 2 stykker som dyrket cannabis i midt-norge i dette tidsrommet.

Sitat av NeverAgain Vis innlegg
Ro deg litt ned dette er ikke "holmgang". Jeg påstår ikke at det jeg sier er sikker vitenskap, jeg kan gjerne overdrive litt. Men det meste her sannhet selvom jeg ikke kan "dokumentere påstanden".

Ja rett igjen fantastisk flink du var da, Jeg tror alle som leste det, tok det med en klype salt noe du burde ta og lære deg, visst ikke kan det bli vanskelig og få venner. Neida bare tuller. Men seriøst prøv og lese om igjen uten og være på krigsstien
Vis hele sitatet...
Det her er det problemet med kommunikasjon over tekst, spøkefulle toner etc blir missforstått og så kan folk bli agressive etc.

vidarlo angriper deg på ingen måte, så det er ingenting han trenger å roes ned fra, han spør bare pent og pyntelig om en kilde, for selv om det er greit at man gjør antagelser for argumentasjonens skyld så bør teksten også skrives slik og ikke legges frem som en absolutt sannhet.

Så du kunne spart deg for den nedlatende tonen rundt at vidarlo burde lære seg å "ta en chill pill".

La oss leke pent nå, og ikke tro at folk er på krigsstien bare fordi de ber om bevis på påstander.
Sist endret av Dodecha; 5. september 2019 kl. 09:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.