View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Nå er du veldig nærtagende lorentz. Jeg ønsket ikke å være hverken nedlatende eller dysfunksjonell. Det var med litt glimt i øyet at jeg skrev linja. Beklager det, skulle kanskje lagt på et smilefjes eller bare droppet akkurat det?

Det jeg ikke beklager er det jeg skrev aller først i tråden, det er ren hippeforestillinger du har. Du tror at en måte passer alle. Greit nok jeg gir opp. Jeg er jo uansett bare en helt vanlig fyr så jeg har ikke noe mer vettugt å komme med heller. Ikke har jeg noen utdanning innen feltet og det jeg sier er delvis selvopplevd ved egen innleggelse og delvis selvopplevd som pårørende. Jeg har altså ingen fasit, men jeg tror ikke trim, nix tobakk, bra kosthold og yoga løser alt. Så enkel er ikke verden. Folk blir ikke avhengige pilleknaskere om de bruker medisinen i tråd med legens anbefalinger og selv har et ønske om å kutte de ut raskest mulig.

Hva er det som gjør dine meninger til fasit med to streker under svaret og mine meninger til synsing? Skjønner ikke noe.

På hvilken måte gagner det legen din å skrive ut valium eller sobril?
Det var i tidligere tider det var mulig å få ut resept på resept med slike medisiner. Nå har legene egeninteresse av å skrive ut minst mulig av slike preparater - skriver de ut for meget så mister eller de kan miste retten til å skrive ut slikt.

Elektriker og elektroniker? Klarer knapt å lese forskjellen når jeg virkelig konsentrer meg, og orker virkelig ikke lete etter hva forskjellen er. Det er ikke viktig for meg og føler ikke det er særlig viktig for tråden heller. Mulig jeg tar feil men jeg er likevel arrogant nok til å ikke sjekke, for det er uvesentlig for meg.

Jeg synes det er du som har lav moral som forsøker å fortelle psyke mennesker at det er dems egen feil at de er psyke og du forsøker å skremme dem fra å oppsøke fagfolk. Det er du som virkelig burde tenke deg om. Du svartmaler en hel profesjon og flere fagfelt. Det er både drøyt og arrogant. Tenk om en med alvorlig depresjon eller en som nærmer seg suicidal blir så skremt av å lese dine hippetanker at de velger å ikke søke hjelp? Det kan ende i selvmord.
Vis hele sitatet...
Du skriver at han heller bør oppsøke fagfolk enn å høre på en person som meg som selv har hatt for stor tillit til legene og gått gjennom et sant helvete i den tiden jeg brukte medisiner. Mange fagfolk eller leger bruker jo selv slike medisiner og i tilleg sniffer de kokain og heroin på toalettene. Hvorfor skal han heller da høre på den yrkesgruppen som topper selvmordsstatistikken?

Disse fagfolkene moraliserte også for en del år siden bruk av opiater som smertestillende fordi de publiserte at det var en folkerett å være smertefri. Folk som har brukt slike medisiner har blitt veldig mye sykere og i 2017 var det faktisk over 50 000 overdosedødsfall knyttet til slike medisiner bare i USA. En annen forskningsgruppe prøvde med en motsatt medisin på de samme pasientene som brukte opiater dvs, at de brukte blokkere istedenfor og det viste seg å ha like god smertedempende effekt. Så fagfolkene vet tydeligvis ikke helt hva de driver med. Prøv heller å sympatisere litt med de familiemedlemmene som sitter igjen etter å ha mistet sine kjære i slike overdosedødsfall, hvis du i det hele tatt klarer det da..

Som sagt så burde du lese deg opp på nevrobiologi istedenfor å holde på med den synsingen din ellers blir det umulig å diskutere noe som helst med deg..