View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke så lett å komme her å spørre om råd da de fleste som svarer på forumet nå om dagen selv er sinte ungdom som har problemer med narkotika.

Synes det er veldig bra at du ikke gir opp og prøver så godt du kan å hjelpe ,trådstarter. Tror det er mange her som ikke forstår at man ikke klarer å snu seg vekk å lage som ingenting som foreldre.
Vis hele sitatet...
Nå får du gi deg, det er en usaklig og ussel hersketeknikk å avfeie meningsmotstandere som sinte narkomane ungdommer. Jeg vil tro vi begge ønsker TS alt vel og lykke til med å hjelpe barnet sitt, men vi er visst dypt uenige i hva som er riktig strategi for å nå frem.

Til TS:
Et 17 år gammelt barn i startfasen av en potensiell ruskarriere trenger hjelp og støtte, og det er flott at du ønsker å hjelpe barnet ditt. Rusproblemer er ofte symptomer på andre problemer, ofte av psykisk art. Ungdomstiden kan være svært utfordrende, og hvis barnet har dratt på utveksling (min antagelse) kan dette også oppleves som en ekstra bør. Men her er en advarsel til deg som forelder: Ved å snoke i ditt barns privatliv, uansett hvor god intensjonen din er, så risikerer du at du ødelegger tilliten og båndet dere har dere imellom. Barnet ditt er 17 år gammelt. Enn så lenge har du forelderansvar. Idet h*n fyller 18 kan de velge å kutte deg ut av livet sitt. Med den erfaringen jeg har ville jeg mye heller anbefale deg å være åpen og ærlig. Si at du er bekymret, at du bryr deg, og at du ønsker å hjelpe så godt du kan. Fortsetter du med snoking risikerer du å miste den muligheten.